Gadgetfreak :: Not Just Tech
ecotech / electric, tech talk / science

Σπουδαστές στοχεύουν στη δημιουργία οχημάτων που θα καίνε… 0.1 λίτρα/100 χιλιόμετρα!

Ο συγκεκριμένος Eco-μαραθώνιος έχει σαν ξεκίνημα του το 1939 και ένα φιλικό… στοίχημα μεταξύ δύο σπουδαστών που ήταν περίεργοι για το πόσο μακριά μπορούν να πάνε με ένα γαλλόνι καυσίμου.

Όπως λέει σε άρθρο του το Wired που δημοσιεύει και τις φωτογραφίες που βλέπετε στο θέμα, ο νικητής κατάφερε, τότε ακόμη, να φτάσει τα 50 μίλια στο γαλόνι. Η σύγχρονη έκδοση του αγώνα χρονολογείται στη Γαλλία του 1985 και έφτασε στις ΗΠΑ το 2007. Επιπλέον ένας τρίτος αγώνας έλαβε χώρα στη Μαλαισία πέρυσι…

Ο διαγωνισμός έχει δύο κατηγορίες. Τα πρωτότυπα αυτοκίνητα είναι φουτουριστικά με τρεις, συνήθως, τροχούς και συνολικά 62 συμμετοχές φέτος. Τα δε πιο κοινά ‘αστικά οχήματα’ (Urban-challenge vehicles) είναι σε μεγάλο βαθμό όπως αυτά που έχουμε. Φέτος με 15 συμμετοχές αν και περισσότερα οχήματα.

Σαν προτιμώμενη λύση παραμένει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ενώ τα οχήματα χρησιμοποιούν μεγάλη γκάμα από καύσιμα. Πετρέλαιο, βενζίνη, αιθανόλη. Σε μια άλλη κατηγορία με χορηγία μεγάλη εταιρία καυσίμων υπάρχουν τα οχήματα του “E-Mobility”. Τα 23 οχήματα έχουν από μονάδες με μπαταρίες, μέχρι και κυψέλες υδρογόνου αλλά και φωτοβολταϊκά πάνελ.

Και ναι, σπουδαστές από πανεπιστήμια στοχεύουν σε 100 χιλιόμετρα με… 0.1 λίτρα βενζίνης!

Related posts

Building 648

gadgetfreak
5 years ago

Oakley 3D: στον τρισδιάστατο κόσμο με… στιλ!

gadgetfreak
16 years ago

Μήνυση για 'στήσιμο τιμών' στις LCD οθόνες…

gadgetfreak
16 years ago
Exit mobile version