Κι όμως, η συμβουλή ενός φίλου και οι ‘φήμες’ είναι αυτές που πείθουν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο για να προχωρήσουμε σε μια αγορά ηλεκτρονικής συσκευής και gadget! Η ‘καλή φήμη’ μάλιστα βαραίνει περισσότερο και από τις κριτικές που βρίσκουμε στο Διαδίκτυο αλλά και τις συστάσεις των ειδικών.

Την εικόνα αυτή μας δίνουν τα αποτελέσματα δημοσκόπησης της BIGresearch για λογαριασμό της Retail Advertising and Marketing Association (RAMA) που αναφέρει πως η ‘φήμη’ -word of mouth- είναι αυτή που επηρεάζει το 43.7% των αγορών καταναλωτικών ηλεκτρονικών αν και άρθρα, διαφημιστικά αφιερώματα ακόμη και προωθητικές ενέργειες κάνουν και αυτές… δουλειά όταν είναι να φτάσουμε στην τελική απόφαση.

Το να ακούμε τι λένε οι άλλοι για ένα προϊόν μας δίνει ως αγοραστές την ικανοποίηση του να γνωρίζουμε πως αυτό που αγοράσαμε έχει “εγκριθεί” από το γενικό κοινό και αξίζει τα χρήματα του” λέει ο κος Mike Gatti, εκτελεστικός διευθυντής της RAMA, τμήματος της Εθνικής Ομοσπονδίας Εταιριών Λιανικής Πώλησης National Retail Federation (NRF). Είτε βασίζεται σε μια κουβέντα με φίλο είτε σε κριτική πελάτη σε site στο Διαδίκτυο δίνουμε πολύ μεγάλη βάση στις γνώμες άλλων πελατών,” αναφέρει ο κος Gatti.

Άρθρα εφημερίδων και περιοδικών έχουν επίσης μεγάλη επιρροή σε καταναλωτές. Περισσότερο από το ένα τρίτο (33.9%) είπαν πως άρθρα που έχουν γραφεί για ένα προϊόν επηρεάζουν την τελική επιλογή αγορά ενώ ένα 26% επηρεάζονται από αφιερώματα προβολής προϊόντων.

Όσο για τα κουπόνια επηρεάζουν την πώληση καταναλωτικών ηλεκτρονικών κατά 22.8% αν και αυτή είναι μια μάλλον… made in USA παράμετρος της έρευνας.