DSC00183

Μετά από ουκ ολίγες προσπάθειες στην ιστορία του κινηματογράφου το 3D ή πιο σωστά το Stereoscopic 3D έφτασε στις οθόνες μας. Και πρόκειται για τη σημαντικότερη και πιο μαζική αλλαγή σελίδας που έχουμε δει στον κινηματογράφο και την τηλεόραση εδώ και πολλές δεκαετίες…

Η μάχη της πρωτοπορίας

Ποιός θα είναι ο πρώτος και ποιός θα το κάνει καλύτερα; Αυτό είναι το στοίχημα στους κόλπους της βιομηχανίας του θεάματος με μια ‘έκπληξη’ που είδαμε στο σπρίντ των μεγάλων εταιριών: Την… μπουκιά από το στόμα πήρε με αστραπιαία ταχύτητα η Sony από την Panasonic.

Για να εξηγούμαστε λοιπόν η 3ήμερη … υπερταχεία επιμόρφωση που είχαμε στη δημοσιογραφική αποστολή της περασμένης εβδομάδας μας πέρασε από τα θρανία του νέου 3D Technology Center που δημιούργησε η Sony, από τη δημιουργία του 3D ήχου στην Sony Pictures, από τα γυρίσματα σκηνών σε 3D πλέον στα στούντιο της Columbia Pictures αλλά και μέσα από τα ειδικά εφέ που ετοιμάζουν στην φημισμένη Imageworks για τις ταινίες που έρχονται φέτος και τα επόμενα χρόνια.

Ταινίες όπου η λέξη 3D απλά κυριαρχεί…

DSC00089

Γυρίσματα με 3D τεχνολογία

Δύο κασκαντέρ και μια περίεργη κάμερα… Ο διευθυντής φωτογραφίας με ένα περίεργο τηλεχειριστήριο στα χέρια και τριάντα περίπου δημοσιογράφοι με τα γνωστά… κομψά μαύρα γυαλιά στα μάτια. Τελικά πόσο διαφορετικό είναι το γύρισμα μιας ταινίας ή μιας τηλεοπτικής σειράς σε τρείς διαστάσεις;

Πολύ διαφορετικό και με κάποιες κινηματογραφικές τεχνικές να βλέπουν πλέον το χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ο διευθυντής φωτογραφίας ταινιών όπως “Spiderman 3” μας δείχνει το ‘καλό’ και το ‘κακό’ 3D, ένα ζήτημα που τελικά δεν είναι μικρό αφού αποτελεί και το λόγο που η Sony σε όλα τα επίπεδα έχει ‘αναλάβει’΄να μοιραστεί τη τεχνογνωσία της.

Πόσο πιο ακριβό είναι το γύρισμα μιας 3D ταινίας συγκριτικά με τις ‘κλασικές’ δύο διαστάσεων; Από 5% έως 20% μας λένει οι συνομιλητές μας στους οποίους έχει προστεθεί ένα πολύ σημαντικός άνθρωπος της βιομηχανίας. Το να σου εξηγεί τη νέα εποχή του 3D ο ίδιος ο Michael Lynton
Chairman & CEO της Sony Pictures Entertainment είναι σίγουρα κάτι μοναδικό και μια κίνηση που δείχνει πόσο έντονα θέλει η βιομηχανία του θεάματος να ενημερωθεί ολόκληρος ο κόσμος…

Βγαίνοντας από το στούντιο έχουμε ήδη αντιληφθεί πως τελικά κάτω από τον τίτλο “3D ταινία” κρύβονται πολλά και δύσκολα μυστικά…

DSC00189

Νέος ήχος για τις 3D ταινίες

Συνέχεια επί της οθόνης ή μάλλον επί του ήχου… Ξεναγός μας στο πανέμορφο Sony Holden Theater ο διάσημος  Greg P. Russell ένας απλός στη συμπεριφορά και την επαφή ‘γίγαντας’ του ήχου με 13 υποψηφιότητες για Όσκαρ!

Μεγάλη τιμή να μας εξηγεί τις προκλήσεις στο κομμάτι του ήχου των ταινιών που φέρνει η εποχή των 3D θεαμάτων. Επίδειξη με κλιπ από τις ταινίες “Βρέχει κεφτέδες” και Spiderman” πολλές απαντήσεις σε πολλές ερωτήσεις και απίστευτη ενέργεια στην κλειστή αίθουσα, ενέργεια δημιουργική.  Η συνέχεια επί των.. ηχείων του σπιτιού και των κινηματογραφικών αιθουσών.

DSC00171

Και η κλασικός κινηματογράφος θέλει τον… αμερικανό του

Ονομάζεται Colorworks και είναι το τμήμα των εγκαταστάσεων στη Culver City. Εδώ γίνονται τα μαγικά στην αναπαλαίωση παλιών ταινιών και στην χρωματική και 3D επεξεργασία που των νεότερων. Κάθε ώρα χρήσης των εγκαταστάσεων κοστίζει 5000 δολάρια και τα… μαγικά που φέρνει η ψηφιακή τεχνολογία αγγίζουν το αδύνατο. Ο εξοπλισμός και οι ειδικευμένοι τεχνικοί είναι στη διάθεση του καθενός για να κάνει για παράδειγμα τον Bill Murray πιο χλωμό για χάρη της ταινίας “Zombieland”.

DSC00198

Παγκόσμια πρωτιά: μπήκαμε πρώτοι στο ολοκαίνουργιο “3D Technology Center”

Ξέρεις, σε δύο χρόνια από τώρα θα είναι αδύνατο να μιλήσεις με αυτό τον άνθρωπο…” Τα λόγια από το στόμα Πολωνού συναδέρφου μετά το εξαιρετικά ενδιαφέρον σεμινάριο που είχαμε την τιμή να παρακολουθήσουμε στο ολοκαίνουργιο 3D Technology Center, ένα κέντρο επιμόρφωσης που έφτιαξε η Sony για κάθε κινηματογραφιστή του κόσμου. Εδώ από τον Φεβρουάριο χωρίς καμία χρέωση όσοι ασχολούνται με τη βιομηχανία του θεάματος έρχονται να μάθουν τη διαφορά του ‘καλού’ από το ‘κακό’ 3D.

“Αυτό είναι και το πιο μεγάλο στοίχημα…” μας λεει ο Buzz Hays, “να γίνεται ‘καλό’ 3D και να βγαίνουν όσο το δυνατό λιγότερες κακογυρισμένες ταινίες. “Πρέπει να μην κουράζεται ο θεατής να μήν γίνονται βασικά λάθη…”. Εδώ χρησιμοποιούνται ειδικές virtual 3D κάμερες για την εκπαίδευση ενώ όπως μας εξηγεί ο Buzz Hays αλλάζει και ο τρόπος που μοντάρονται οι ταινίες αφού πλέον στις 3D ταινίες τα ‘κοψίματα΄είναι πολύ λιγότερα.

Ποιά από τα μεγάλα ονόματα περνάν ή έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να περάσουν από το 3D “μάθημα” που είδαμε; “Επτά από τους δέκα διασημότερους σκηνοθέτες μιλάνε μαζί μας…” μας εκμυστηρεύεται ο Buzz Hays λίγο πριν μας… διώξουν για να μπουνε στην αίθουσα οι κανονικοί μαθητές!

DSC00195

Τι χρειάζεται λοιπόν για να δούμε 3D στο σπίτι μας και τι αναμένεται να δούμε στις οθόνες του σινεμά;

Μείνετε συντονισμένοι στις σελίδες του gadgetfreak.gr για τον πιο πλήρη οδηγό εξοπλισμού!