Ψηλά πάνω από το Ντόβερ, δύο πιλότοι ενός Gulfstream 450 jet έχουν τα μάτια τους κολλημένα στο κόκπιτ του αεροσκάφους τους και αγνοούν το εντυπωσιακό ηλιοβασίλεμα…

Είναι ο πιλότος της Honeywell International κος John Tuten και ο συγκυβερνήτης του Paul Mrocka που δοκιμάζουν αυτό που η εταιρία από τις ΗΠΑ ονομάζει “cockpit του μέλλοντος”— σχεδιασμένο όχι μόνο για να αυξάνει την οικονομία καυσίμου. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει επιπλέον να γίνει καλύτερα η ενοποίηση των συστημάτων Εναέριας Κυκλοφορίας στην Ευρώπη και να σταματήσουν οι… παρακάμψεις στον ουρανό αλλά και το λεγόμενο “stacking,” δηλαδή η διαδικασία αναμονής για προσγείωση πάνω από ένα αεροδρόμιο. Αναλυτές λένε πως τα δύο αυτά μέτρα μπορεί να μειώσουν την κατανάλωση κατά 10-20%.

Το νέο cockpit το κάνει αυτό βοηθώντας τον πιλότο ώστε να έχει καλύτερη ‘όραση’ και άρα ένα πιο ευθές, σύντομο “μονοπάτι” στον ουρανό, οπότε και μειωμένη κατανάλωση….

Αντι για τις συμβατικές οθόνες γεμάτες με τεχνικά στοιχεία που οι πιλότοι θα χρειάζεται να ερμηνεύσουν, το Synthetic Vision System της εταιρίας μετατρέπει τα δεδομένα σε μια τρισδιάστατη “εικονική” απεικόνηση του τι συμβαίνει έξω. Η γραφική αναπαράσταση του αναγλύφου του εδάφους, των γύρω αεροσκαφών και του διαδρόμου αποπροσγείωσης σημαίνει πως ακόμη και με μηδενική ορατότητα -νεφέλωση, πλήρες σκοτάδι, ή ομίχλη, ο πιλότος θα μπορεί να βλέπει που πηγαίνει σαν να είναι οι συνθήκες τέλειες…

Αυτό σημαίνει γρηγορότετερες προσγειώσεις και απογειώσεις με έναν απλό στόχο σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας: “Αν θέλεις να μειώσεις τις εκπομπές, χρειάζεται να πετάς λιγότερο -όσο πιο γρήγορα φτάσεις εκεί που πας, τόσο πιο λίγες εκπομπές θα έχεις” είπε ο Carl Esposito, αντιπρόεδρος marketing της Honeywell καθώς το jet προσγειώνεται στο Farnborough…

Οι κατασκευαστές αεροσκαφών και οι εταιρίες τεχνολογίας μάχονται να φέρουν πιο πολλές καινοτομίες στα εργοστάσια κατασκευής αφού πέρυσι δεσμεύτηκαν να μειώσουν τους ρύπους κατά 50% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005 μέχρι το 2050. Επιπλέον οι εταιρίες του λένε πως θέλουν λιγότερο θόρυβο, μεγαλύτερη ταχύτητα αλλά και αυτονομία μαζί με την… πράσινη ούγια των μειωμένων εκπομπών αερίου!

Δεν είναι και εύκολο να είσαι μηχανολόγος τη σήμερον ημέρα… 🙂