Αν η Microsoft όπως ακούγεται πως μυστικά ετοιμάζει το επόμενο xBox τότε σίγουρα και η αυτοκράτειρα Sony θα εξετάζει τις προοπτικές μετά το -επιτέλους…- κερδοφόρο και πάντοτε πανίσχυρο PS3 σωστά;

Αν η φημολογία για ένα επόμενο πόλεμο κονσόλας μιλά για την περίοδο 2011-2012 είναι εφικτό να μιλάμε για μια τέτοια πιθανότητα όταν δεν μπορεί κανείς με σιγουριά να πει πως η αγορά έχει ανάγκη για νέα γενιά hardware;

Σύμφωνα με δήλωση του Murray Pannel της Ubisoft: “Θα ήταν καλό [για τις διάφορες πλευρές να αρχίσουν να μιλούν για hardware]… δεν νομίζω πως είναι απαίτηση άμεσα και τώρα, καθώς υπάρχει αρκετή τεχνολογία που έρχεται στην αγορά… ειλικρινά πιστεύω πως τα παιχνίδια μπορούν να γίνουν καλύτερα. Οι εμπειρίες μπορούν να γίνουν πιο πλούσιες και ποικίλες και νέες πλατφόρμες όπως τα Kinect και Move, μπορούν να βοηθήσουν να ενισχυθεί αυτό.”

Άρα αφού δεν θέλει η νύφη..

… ο γαμπρός θέλει νέο PlayStation!

Όσοι αναπτύσσουν υλικό είναι συνήθως οι πρώτοι που βλέπουν κάτω από τα… σεντόνια. Το αφεντικό της Polyphony Digital ο κος Kazunori Yamauchi έχει ήδη πει πως το Gran Turismo 5 πηγαίνει  “πέρα από το επίπεδο του σημερινού PlayStation.” Προχώρησε ακόμη να συμπληρώσει πως “το επίπεδο ακρίβειας που έχει επιτευχθεί με το GT5 είναι στην πραγματικότητα πιο ταιριαστό με τις δυνατότητες ενός μηχανήματος επόμενης γενιάς”.

Το ίδιο έχει δηλώσει η Naughty Dog που είπε πως “έχει χτυπήσει κόκκινο” με το PS3 και το Uncharted 2 ενώ την ίδια ώρα η δημιουργός του Halo, Bungie είπε πως έχει ήδη… σπρώξει το Xbox 360 όσο μακριά γίνεται με το Halo: Reach. Ο διευθυντής επικοινωνίας της Bungie.net, Brian Jarrard είπε στο CVG πως ο νέος τίτλος ετοιμάζεται για “πολλαπλές γένιες hardware.” Σε αυτά τα μηχανήματα συμπεριλαμβάνονται το Xbox 720 ή το PlayStation 4 όταν έρθουν.

Από την συνταξιδότηση του αρχιτέκτονα του PS3  Ken Kuturagi το 2007, η Sony έχει την ευκαιρία να ρίξει μια άνετη ματιά στα πιθανά σημεία τρωτότητας του PS3 και να τα εξαλείψει με το PS4. Και η Sony δεν μπορεί να κάνει έστω και μικρολάθη που κοστίζουν δισεκατομμύρια δύο φορές.

Κάποιοι βιάζονται…

Από την άλλη η πίεση είναι μεγάλη ειδικά για τη Microsoft που πρέπει να λανσάρει την κονσόλα νέας γενιάς αφού το DVD που χρησιμοποιεί για τα δισκάκια παιχνιδιού δεν επαρκεί. Η Sony από την άλλη έχει το ευρύχωρο Blu-ray φορμά για να… παίξει και μια αρμάδα developers που -επιτέλους…- καταλαβαίνουν πως να προγραμματίσουν τα ‘καλά’ παιχνίδια για την κονσόλα αλλά και την υπόσχεση πως το PS3 θα έχει ζωή μια δεκαετία.

Ο κύκλος ζωής υπόσχεται μια καλή αναβάθμιση στο μέσον της ζωής και ενώ η Microsoft ελπίζει πως θα τραβήξει την προσοχή των gamers με το Kinect, η Sony δίνει βάρος στην ανάπτυξη του PlayStation Home, του Move motion controller και το 3D gaming. Ακόμη και έτσι βρισκόμαστε στο στάδιο της…

… έναρξης της ‘ανακύκλωσης’ του PS3 για να ανοίξει ο δρόμος για το PS4

Για να φανταστούμε τι θα μπορεί να κάνει το PS4 πρέπει να δούμε τι κάνει και τι δεν κάνει καλά το τρέχον PS3. Για αρχή η Sony πρέπει να ενοποιήσει την ανάπτυξη του hardware και του software για τη νέα της κονσόλα. Σύμφωνα με τον Jack Tretton του SCEA: “Οι άνθρωποι του hardware ανέπτυξαν [το PlayStation 3] αρκετά ανεξάρτητα και το ‘πέταξαν’ στα γόνατα των ανθρώπων του software, ουσιαστικά λέγοντας ‘κάντε κάτι με αυτό.'”

Αν σκεφτεί κανείς πως η Sony ξόδεψε περίπου $3 δισεκκατομύρια για την ανάπτυξη του PS3,  είναι πιθανό πως η ιαπωνική εταιρία θα χρησιμοποιήσει μια βελτιωμένη έκδοση του επεξεργαστή Cell processor για το PS4. Η IBM εξάλλου έχει ήδη λανσάρει μια βελτιωμένη έκδοση του Cell για τους blade servers της. Το PowerXCell 8i είναι ένα τσιπ των 65nm που υποστηρίζει 32GB DDR2 μνήμης και οκτώ πλήρως λειτουργικά SPEs (αντί για επτά του PS3).

Το πλεονέκτημα της ανακύκλωσης του Cell είναι πως η Sony θα μπορούσε να διατηρήσει τις ίδιες βιβλιοθήκες κωδίκων και ένα παρόμοιο περιβάλλον ανάπτυξης. Το σπονδυλωτό της σχεδίασης του Cell επιτρέπει ακόμη να ενσωματωθούν επιπλέον Synergistic Processing Elements (SPEs), πυρήνες επεξεργασίας δηλαδή, στα μελλοντικά τσιπ. Είκοσι ή και περισσότερα SPEs θα ήταν πιθανό να ενσωματωθούν σε ένα ολοκληρωμένο κύκλωμ 32nm Cell επεξεργαστή.

Και αν δεν είναι ο σωστός δρόμος τα περισσότερα SPE σε ένα τσιπ, υπάρχει και η επιλογή  (πάντα αν μιλάμε για χρονοδιάγραμμα 2011-2012) της ενσωμάτωσης σε ένα PS4 πολλαπλών τσιπ Cell. Το roadmap της IBM γαι το Cell περιλαμβάνει το PowerXCell 32iv, που φαίνεται να διαθέτει τέσσερα PPEs (Power Processor Elements) και 32 SPEs, δηλαδή τέσσερα τσιπ Cell που τρέχουν παράλληλα.

Φυσικά αυτά είναι υποθέσεις που λαμβάνουν υπόψιν και την δυνατότητα ευκολότερου προγραμματισμού που θα έδινε η διατήρηση των Cell με κάποιον τρόπο…

Μέσα στο PlayStation 4

Εαν λοιπόν μιλάμε για ένα PS4 ‘αναβάθμιση΄του PS3, τότε το λογικό θα είναι να δούμε και διάφορες τεχνολογικές αναβαθμίσεις– όπως το  802.11n να αντικαθιστά το 802.11b/g chipset (εξωτερικό τροφοδοτικό ίσως για μικρότερο μέγεθος κουτιού) και φυσικά μεγαλύτερο σκληρό, ισχυρότερο υποσύστημα γραφικών και περισσότερη μνήμη -μήπως και SSD;

Η αρχιτεκτονική μνήμης του PS3 χωρίζει 512MB ισόποσα για γραφικά και εφαρμογές και έχει γραφεί πως αυτό περιορίζει  την ελευθερία όσων εξελίσσουν εφαρμογές. Περισσότερη μνήμη για παιχνίδια στο PS4 ώστε να υπάρχει μνήμη για φόρτωση επιπέδων παιχνιδιού είναι το πιο λογικό…

Νέος επεξεργαστής γραφικών

Τι θα γίνει με τον αντικαταστάτη του NVIDIA-built RSX που έχει το PS3; Με τις φήμες να μιλούν για χρήση από τη Microsoft του τσιπ Intel Larrabee στο επόμενο Xbox, υπάρχουν… φωνούλες που λένε πως η εταιρίας το Larrabee και στη Sony για το PS4 που θα έχει ιδιαίτερα μεγάλο σκληρό δίσκο ώστε να ‘κατεβαίνου’ παιχνίδια, demo, μουσική, ταινίες και σειρές  TV. Το terabyte είναι μάλλον σίγουρο και λόγω του PS Store ενώ εδώ μπαίνει και το ερώτημα: Χρειάζεται το PlayStation 4 ένα Blu-ray drive; Αν μιλάμε για 2011/12 είναι νωρίς να… απαρνηθούν οι χρήστες το οπτικό drive για πιο μετά…

Το PS4 χωρίς Blu-ray?

Φυσικά και γίνεται τεχνικά και μάλιστα τα Blu-ray drive μαζί με τον επεξεργαστή είναι τα πιο ακριβά τμήματα ενός PS3 και η υψηλή αρχικά τιμή του ήταν στην αρχή πρόβλημα στη μάχη με τα Nintendo Wii και Xbox 360. Ένα λάθος που δεν θέλει να επαναλάβει η Sony και το  Blu-ray είναι βασικό πρόβλημα στη μάχη της τιμής όπως είπε ο Billy Pidgeon, αναλυτής της IDC.

Τα κάνει όλα…;

Θέλουν πραγματικά να τα κάνει όλα το PlayStation 4 οι… πελάτες; Ίσως και όχι και έτσι το  PS4 θα μπορούσε να πάει σε δύο δρόμους – ένα ακριβό ‘τα κάνει όλα Blu-ray, με playTV και τεεεεράστιο σκληρό δίσκο ή ένα καθαρό μηχάνημα παιχνιδιού με ενσωματωμένη τη τεχνολογία move κ.ο.κ;

Όπως και να λειτουργήσει το PS4 πάντως η βασική ερώτηση είναι πότε; Ο κος Kaz Hirai της Sony μας δίνει μια εικόνα: “Αν δει κανείς στην ιστορία που έχουμε καταφέρει να έχουμε σε αυτή τη δουλειά πάντα προσπαθούμε να έχουμε έναν κύκλο 10 ετών.”

Αυτή η δήλωση ‘πάει’ το PS4 στο 2016 αλλά ενα σκεφτείτε πως το PS2 περπατάει σιωπηλά δίπλα στο PS3, το PS4 εύκολα  θα μπορούσε να συμπορευτεί με το PS3.

Άρα πόσο ‘μειωμένου βεληνεκούς’ θα μπορούσε να είναι λοιπόν;

Μάλλον για υπερμηχάνημα το βλέπουμε να πηγαίνει…