Την εβδομάδα αυτή ολοκληρώθηκε το Ετήσιο 3D Entertainment Summit, ένα συνέδριο δύο ημερών με τους βασικούς ‘παίκτες’ της αγοράς του 3D να δείχνουν τις προθέσεις τους. Εκεί ο κος Josh Greer Πρόεδρος και Συν-ιδρυτής της εταιρίας 3D τεχνολογίας RealD αποκάλυψε την οπτική της εταιρίας του για το μέτωπο του 3D στο σπίτι…

Ο κος Greer ανακοίνωσε πως όσοι λαμβάνουν την άδεια της ReadD για να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία -αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται στους κινηματογράφους και είναι ‘παθητική’, θα μπορούν να προσφέρουν και τις πρώτες “Full HD” παθητικής τεχνολογίας 3D τηλεοράσεις το 2011. Αυτή τη στιγμή όλα τα παθητικά συστήματα ‘κόβουν’ πληροφορία με τον έναν τρόπο ή τον άλλο, επιτρέποντας τη χρήση φθηνών ελαφρών γυαλιών όπως εκείνα του κινηματογράφου.

Όλες οι 3D TV χρειάζονται σήμερα μπαταρίες αφού είναι ενεργά τα γυαλιά -active shutter 3D glasses, με σημαντικό κόστος.

Το σύστημα της RealD χρησιμοποιεί πατενταρισμένη τεχνολογία με την ονομασία ZScreen technology, ένα ηλεκτροοπτικό σύστημα που θα είναι ενσωματωμένο στο μπροστινό μέρος ενός πάνελ τηλεόρασης που αλλάζει πολύ γρήγορα το φως με κυκλική πολικότητα.

Η εταιρία ισχυρίζεται πως τα παθητικά αυτά γυαλιά λειτουργούν ως διαφράγματα επιτρέποντας την αριστερή εικόνα να πηγαίνει στο αριστερό μάτι όταν το δεξί δεν έχει καμία εικόνα, ενώ το δεξί μάτι βλέπει την εικόνα που προορίζεται για αυτό με το αριστερό να είναι στο… σκοτάδι. Οι εικόνες θα προβάλλονται σε αλληλουχία όπως στις σημερινές με ‘ενεργά’ γυαλιά 3D TVs.

Το βασικό θετικά των παθητικών 3D γυαλιών είναι το μικρό βάρος η έλλειψη μπαταρίας και το μικρό κόστος ενώ ήδη και οι πολυεθνικές των γυαλιών έχουν μπει στο… παιχνίδι: η Luxottica θα προσφέρει τα γυαλιά Oakley με 3D συμβατά παθητικά γυαλιά ακόμη και για άτομα με προβλήματα όρασης αργότερα φέτος.

Καλά και.. χρυσά βέβαια όλα αυτά αλλά όπως καταλαβαίνουμε το κόστος είναι μεν μικρό σε γυαλιά/έλλειψη δέκτη αλλά πρέπει να το υποστηρίζουν οι τηλεοράσεις αυτό το σύστημα οπότε οι Sony, Samsung, Toshiba και Panasonic που έχουν προσεγγιστεί από την εταιρία θα πρέπει να βγάλουν αντίστοιχα προϊόντα!

Και ο καταναλωτής; Τι να κάνει; να περιμένει; να αγοράσει; ή το αποτέλεσμα θα είναι ‘μέτριο’;

Πανικός….