Ωραία τα λέμε εδώ και μερικούς μήνες για τα περιοδικά που ‘μετακομίζουν’ στα tablets και αρχικά το iPad αλλά πως πάνε οι πωλήσεις;

Το Ad Age έριξε μια καλή ματιά στις πωλήσεις iPad περιοδικών. Το συμπέρασμα; Ανάλογα με το θέμα των περιοδικών οι πωλήσεις iPad αντιπροσωπεύουν είτε ένα μικρό είτε ένα σημαντικό κομμάτι των συνολικών πωλήσεων περιπτέρου και ηλεκτρονικής μορφής.

Τα δεδομένα που δεν συμπεριλαμβάνουν πρόσφατο τίτλο, το αμερικανικό Esquire app για το iPad, έδειξαν πως το περιοδικό Wired της εκδοτικής εταιρίας Conde Nast είναι το πιο πετυχημένο the iPad.

Όπως σημειώνει το Ad Age, οι πιο πολλοί διαφημιστές δέχονται ως δυνατό προϊόν τέτοια πώληση ηλεκτρονικών περιοδικών που όμως είναι σε βρεφικό στάδιο. Όσο εντυπωσιακές και να είναι οι πωλήσεις iPad, για τις ΗΠΑ αφορούν 5.2 ιδιοκτήτες μιας συσκευής με έξι μήνες ζωή.

Η προσπάθεια των εταιριών είναι να κερδίσουν συνδρομές και αυτό φαίνεται να είναι το επόμενο βήμα. Για την ώρα όμως φαίνεται πως οι χρήστες tablet είναι αρκετά ενθουσιώρεις και για παράδειγμα το πρώτο τεύχος του Wired για το iPad πούλησε 105.000 αντίτυπα πολύ μεγαλύτερος αριθμός από τον αναμενόμενο σύμφωνα με το Ad Age αλλά από τότε ο μέσος όρος είναι 30.000 αντίτυπα το μήνα ή το 37% του αριθμού των περιοδικών που πωλούνται σε κανονική μορφή.

Συγκριτικά περιοδικά όπως το Glamour και το Men’s Health έχουν μόλις το 1% των πωλήσεων σε ηλεκτρονική μορφή συγκριτικά με την χάρτινη έκδοση: 10.800 αντίτυπα την εβδομάδα. Μάλλον τις συμβουλές ομορφιάς οι κυρίες τις θέλουν στο… μπάνιο!

Τέλος περιοδικά όπως το γνωστό GQ και το Vanity Fair, που όπως το Esquire, αναλύουν σε περισσότερο βάθος σε αρθρογραφία, πάνε καλύτερα από τα lifestyle, όχι όμως όσο τα περιοδικά τεχνολογίας: το GQ για το iPad έχει κατά μέσο όρο το 7% – συγκριτικά με το περίπτερο πάντα, ενώ το Vanity Fair είναι στο 2%.

Το πρόβλημα με τις μέχρι τώρα προσπάθειες πάντως όπως σωστά σημειώνει ο κος Josh Koppel της Scroll Motion, εταιρία υπεύθυνη για το Esquire for iPad, είναι πως “πρέπει να είναι ‘προσθετική όχι αφαιρετική εμπειρία.” Με άλλα λόγια όχι μόνο το περιοδικό σε .pdf αλλά να είναι η ψηφιακή έκδοση πιο πλούσια από τη γραπτή. Οι χρήστες θέλουν καλύτερη εμπειρία.