Χμμμ, κάτι περίεργο υπάρχει με αυτή την εικόνα, ε;

Και μάλλον περίεργο φαίνεται να συμβαίνει με τους κινητήρες να βρίσκονται πάνω από την πτέρυγα! Αυτή σχεδίαση, που δεν είναι και τόσο καινούργια βέβαια αφού Σοβιετικοί την έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, βοηθά ώστε να μπορεί ένα αεροσκάφος και να πετά με ρυθμούς χαμηλής κατανάλωσης, και να απογειώνεται πιο εύκολα – σχεδιάση cruise-efficient, short take-off and landing (CESTOL).

Η σχεδίαση μελετάται στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Georgia και αφορά τη αντικατάσταση των μηχανικών πτερυγίων (flaps)  από υψηλής ταχύτητας ροές αέρα για να παράγεται περισσότερη άνωση. Ελπίζεται πως ανάπτυξη τέτοιων αεροσκαφών θα κάνει περισσότερο διαθέσιμα αεροδρόμια σε κανονικά αεροσκάφη. Αεροσκάφη που θα μπορούν να προσγειώνονται σε σύντομους διαδρόμους αποπροσγείωσης ενώ θα είναι μειωμένος και ο θόρυβος από τους κινητήρες προς τους περίοικους.

Η έρευνα του Ινστιτούτου εστιάζεται στη δημιουργία ενός τέτοιου CESTOL αεροσκάφους στο μέγεθος ενός Boeing 737 που θα μεταφέρει 100 επιβάτες με ταχύτητα 600μίλια/ώρα…

Το πρόγραμμα Hybrid Wing-Body Low-Noise ESTOL Program της NASA είναι ένα τετραετές πρόγραμμα που κινείται στην παρόμοια κατεύθυνση το οποίου ηγείται California Polytechnic State University…