Η πρόσφατη ανακοίνωση της Fiat για το λανσάρισμα του δικύλινδρου κινητήρα TwinAir στο 500άρι της δεν έκανε τη Volkswagen να… υποκύψει και να τοποθετήσει ένα σύνολο δύο κυλίνδρων στο αυτοκίνητο πόλης Up που διαθέτει.

Αν μη τι άλλο το ντεμπούτο του TwinAir φαίνεται να έκανε το αντίθετο αφού έπεισε τη VW που τέτοιοι κινητήρες είναι απλά πολύ δαπανηροί και πολύπλοκοι για να αναπτυχθούν.

Ο VW επιμένει πάντως να εξετάζει τους ‘μικρούς’ ως λύση όπως φαίνεται από τη χρήση τρικύλινδρων κινητήρων βενζίνης και κινητήρων πετρελαίου κάτω από τα 2.0 λίτρα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπεύθυνος έρευνας και ανάπτυξης της εταιρίας, Ulrich Hackenburg, που όμως προσέθεσε πως αυτή η διαδικασία έχει φτάσει στα όρια της και δύο κύλινδροι δεν είναι στα άμεσα σχέδια της εταιρίας.

Ο Hackenberg είπε στο Autocar πως δεν είναι πρακτικό να πας σε πιο μικρούς κινητήρες ενώ βελτιώσεις μπορούν να γίνουν μόνο σε επιδόσεις και οικονομία, όχι με μικρότερο μέγεθος.

Το Up από την άλλη θα χρησιμοποιήσει τρικύλινδρους κινητήρες που ούτως ή άλλως σύμφωνα με το αφεντικό του τεχνικού τμήματος της VW, κο Michael Hinz, είναι επίσης πρόκληση στη κατασκευή: “ακόμη και τρικύλινδροι είναι πολύ ακριβοί στην κατασκευή και όχι τόσο ομαλοί στη λειτουργία όσο θα θέλαμε,” είπε, αν και ισχυρίστηκε πως οι Γερμανοί δεν θα εγκαταλείψουν τη προσπάθεια.