Προσπαθείτε με κάποιον τρόπο να ‘κλέψετε’ καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζητήσεων μέσω της Google; Μάλλον κακό κάνετε στο site σας…

Το θέμα στο φως έφεραν οι New York Times και είναι ένα ζήτημα που θέτει σε αμφισβήτηση την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων που επιστρέφει η μηχανή αναζήτησης της Google.

Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας  αναφέρεται η περιπέτεια της κας Rodriguez από τη Νέα Υόρκη, η οποία παρήγγειλε από το Internet ένα ζευγάρι γυαλιά από online κατάστημα. ΄Όταν το προϊόν ήταν τελικά  “μαϊμού”  η εταιρεία χρέωσε την κάρτα της με ποσό μεγαλύτερο από αυτό που έπρεπε.

Η κα Rodriguez επικοινώνησε αρκετές φορές τηλεφωνικά με την εταιρεία, ωστόσο το μόνο που κατάφερε ήταν να εισπράξει ύβρεις και χυδαία συμπεριφορά κάτι που τελικά αποδείχθηκε πως είναι στρατηγική της επιχείρησης: η εταιρεία συμπεριφέρεται επίτηδες με τρόπο απαράδεκτο στους πελάτες της, ώστε να γράφουν σχόλια σε blogs και ιστοσελίδες για τη συγκεκριμένη επιχείρηση έστω και με τα χειρότερα λόγια.

Τι συμβαίνει;  η  επιχείρηση κερδίζει αφού  η αναφορά ενός πελάτη σε ένα blog συνοδεύεται συνήθως κι από ένα link προς το site της εταιρείας! Έτσι φαίνεται πως υπάρχουν πολλοί επισκέπτες και συγκεκριμένη εταιρεία κερδίζει πόντους στη Google!

Όπως είναι γνωστό, όσο περισσότερες αναφορές υπάρχουν για ένα site σε άλλες ιστοσελίδες – sites “linking in” – τόσο καλύτερη η θέση του site στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης! H Google βλέπετε κοιτάει μόνο πόσες αναφορές υπάρχουν για το συγκεκριμένο site στο Internet και όχι ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ αναφορές υπάρχουν οπότε η απαράδεκτη εταιρεία εμφανίζεται ψηλά σε μια αναζήτηση ακόμη και αν όλοι την… καθυρβίζουν!

Νέα μέτρα…

Φαίνεται πως η Google αποφάσισε να κάνει κάτι για να τιμωρήσει τους κακούς επαγγελματίες που εκμεταλλεύονται αυτό το λάθος και πλέον τροποποίησε τον αλγόριθμο με τέτοιο τρόπο ώστε να υποβαθμίζει σημαντικά τον συγκεκριμένο έμπορο, καθώς και άλλους που ακολουθούν την ίδια τακτική για κέρδος από τον… ντόρο! Η εταιρία δε αναφέρει πως στο μέλλον θα  συνεχίσει να βελτιώνει τον αλγόριθμο έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί οριστικά το θέμα.

Αρνητικοί ‘πόντοι’…

Όπως φαίνεται η Google σκέφτεται να συνυπολογίζει τα αρνητικά σχόλια και πλέον να αφαιρεί ‘πόντους’ από τις εταιρείες που κάνουν την απάτη θα είναι όμως πολύ δύσκολο για την εταιρία να βρει χρυσή λύση αφού αν π.χ μιλά κανείς για τη Lady Gaga είναι…. θετικό! Δεν είναι  ‘συν’ στη δημοφιλία της; Εε;