Όπως αναφέρουν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες σταδιακά οι εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων της Ιαπωνίας ανακάμπτουν από τον σεισμό της 11ης Μαρτίου…

Στο στρατόπεδο της Toyota η εταιρία θα ξεκινήσει περιορισμένη παραγωγή των Prius, Lexus HS250h και CT 200h υβριδικών όσο αρχίζουν να έρχονται εξαρτήματα αλλά συνολικά 18 εργοστάσια της εταιρίας είναι κλειστά ακόμη και θα είναι μέχρι τις 28 του μηνός. Το πρόβλημα για την εταιρία είναι πως και εργοστάσια της στη Βόρειο Αμερική θα παραμείνουν κλειστά ή θα αναγκαστούν να κλείσουν αφού δεν θα έχουν ανταλλακτικά.

Η Honda έχει μετακινήσει την ημερομηνία επαναλειτουργίας των εργοστασίων της από τις 27 Μαρτίου στις 3 Απριλίου ή αργότερα ενώ τα Fit και CR-V θα πληγούν περισσότερο όπως και τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης οι εργασίες των οποίων τώρα θα μετακινηθούν εκτός Ιαπωνία όσο είναι εφικτό.

Η Nissan έχει ξεκινήσει παραγωγή από χθες 24 Μαρτίου με τα υπάρχοντα εξαρτήματα αλλά και εδώ ισχύει ότι ισχύει και στις υπόλοιπες εταιρίες: θα υπάρχει δουλειά και παραγωγή όσο κρατήσει το απόθεμα των εξαρτημάτων. Η εταιρία ενδεχομένως να χρησιμοποιήσει κινητήρες από το εργοστάσιο της στο Τένεσι των ΗΠΑ ενώ έχασε και 1.300 από τα hi end μοντέλα της σειράς Infiniti που έπαθαν ζημιά σε λιμάνι στο σεισμό.

Χωρίς εξαρτήματα η Mazda που έχει εργοστάσια σε λειτουργία ενώ τα CX-7 και CX-9 είναι μοντέλα που επηρεάζονται. Όσο για τη Subaru μέχρι νεοτέρας δεν υπάρχει παραγωγή και δεν μπορεί να δουλέψει ούτε το εργοστάσιο της στην Ιντιάνα των ΗΠΑ.

Σε δοκιμασία το περιβόητο Just in Time…

Πολύ δύσκολη κατάσταση που βάζει σε τεράστια δοκιμασία – και προβληματισμό, το ιαπωνικό σύστημα παραγωγής Just in Time. Αυτό το σύστημα που για πολλούς είναι η ‘συνταγή επιτυχίας’ των Ιαπώνων, αποδεικνύεται η Αχίλλειος πτέρνα της παραγωγής της χώρας τώρα με τεράστιες ζημίες, ανυπολόγιστες σε μακροχρόνια βάση για την Ιαπωνία.

Όταν δεν υπάρχουν προϊόντα σου στην αγορά για μεγάλο διάστημα έρχεται ο ανταγωνισμός και ‘κλείνει’ δουλείες ή/και καταναλωτές που έχεις δώσει μάχη να κερδίσεις…