Για τα εικονιζόμενα ‘Sky Tugs‘ η κατασκευάστρια εταιρία Lockheed έχει τις πρώτες παραγγελίες από Καναδικές πετρελαϊκές εταιρίες…

Το διάσημο πρωτότυπο αερόστατο P-791 που κατασκευάστηκε πριν μια δεκαετία για λογαριασμό των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων, θα δώσει τον ‘γιο’ του, μια εμπορική πολιτική έκδοση σε λίγο καιρό. Οι νέες εκδόσεις έχουν δε Καναδική χρηματοδότηση.

Η εταιρία Aviation Capital Enterprises με έδρα την Alberta του Καναδά έχει κλείσει συμφωνία με τον αμερικανικό κολοσσό της αεροναυπηγικής, Lockheed, που κατασκεύασε το P-791, για να “… σχεδιάσει, αναπτύξει, κατασκευάσει, και δοκιμάσει, μαζί με την πιστοποίηση από τις αρμόδιες αρχές (Federal Aviation Administration) μια οικογένειας υβριδικών αεροσκαφών”. Το πρώτο σκάφος με την ονομασία “SkyTug” – “Ρυμουλκό του Ουρανού”- θα μπορεί να σηκώσει 20 τόνους και θα παραδοθεί στο 2012 ενώ άλλες εκδόσεις είναι στα σχέδια θα έχουν τη δυνατότητα να σηκώσουν φορτίο “‘έως και εκατοντάδες τόνους.”

Ένα υβριδικό τέτοιο εναέριο όχημα δεν είναι ακριβώς αερόστατο αφού δεν είναι ελαφρύτερο από τον αέρα. Στην αρχή χρησιμοποιεί κινητήρες για να απογειωθεί και στη συνέχεια χάρη στην δυναμική ώση – όπως τα φτερά – που δίνει το όλο σκάφος, μπορεί και κινείται σε πλεύση.

Όπως λέει το Aviation Capital, μια πλήρης έκδοση για κάθετη προσγείωση και απογείωση – fully vertical-takeoff-and-landing (VTOL) – του SkyTug θα παρέχει πολύ περισσότερες δυνατότητες και θα κοστίζει πολύ λιγότερο στη χρήση για μεταφορά φορτίου από ένα ελικόπτερο, έστω και αν τα μεγαλύτερα μοντέλα που θα προκύψουν στη συνέχεια του project δεν θα απογειώνονται κάθετα.

Γιατί δεν προχώρησε η στρατιωτική έκδοση;

Το P-791 είχε ετοιμαστεί από την Lockheed το 2006 για προτεινόμενο σχέδιο των Αμερικανών στρατιωτικών “Walrus”. To όλο σχέδιο αφορούσε ένα σκάφγος που θα μετέφερε 500+ στρατιώτες μαζί με οπλισμό και οχήματα αλλά καθώς θα πετούσε στα 3000 μέτρα θα ήταν εύκολος στόχος για τον εχθρό.

Τώρα σε εμπορική χρήση; έχουμε τον εγγονό του Zepelin και θα είναι εντυπωσιακό να βλέπεις κάτι τέτοιο στον ουρανό!