Είναι μια εξέλιξη που μας αφορά όλους αφού η… υπόθεση κουπόνια έχει ακόμη μεγάλο δρόμο: Το Facebook λανσάρει μετά από μεγάλη συζήτηση τα local Deals. Μια δυνατότητα να ανταγωνιστεί το προϊόν της Groupon. Το ξεκίνημα γίνεται σε τέσσερις πόλεις των ΗΠΑ: Σαν Φρανσίσκο, Ώστιν, Ντάλλας, και Σαν Ντιέγκο.

Αυτό αποκάλυψε το δημοφιλές site στους New York Times και γνωρίζουμε πως οι χρήστες του Deals θα λαμβάνουν τα νέα και με email και στα user news feeds τους. Κάθε χρήστης του Facebook θα κάνει sign up για ενημερώσεις Deals. Οι χρήστες στις πέντε πόλεις θα μπορούν να δουν και να χρησιμοποιήσουν το Deals.

Mashable: έχουμε screenshots του Deals…

Το νέο ‘προϊόν’ ανακοινώθηκε σαν μέρος του συστήματος Places. Τα φορητά check-ins είναι συνδεδεμένα με το deals και έτσι το Deals δίδεται ως κίνητρο για να ενσωματώσουν οι χρήστες του Facebook το Facebook Places στην καθημερινότητα τους – και κίνητρο στους marketers και μεγάλες εταιρίες να ‘μπούνε’ στη νέα πλατφόρμα…

Το Facebook λανσάρισε ακόμη και μια σελίδα για λίγο που επιτρέπει σε χρήστες web να βρίσκουν τα deals όταν κάνουν check-in.

Από την άλλη, όπως λέει το CNN.com, το νέο Deals είναι λιγότερο σαν ένα Foursquare κουπόνι που λαμβάνει κανείς όταν κάνει checkin και περισσότερο σαν ένα Groupon κουπόνι που σημαίνει πως ο χρήστης μπορεί να αγοράσει το πιστοποιητικό για μια υπηρεσία ή αγαθό και να λάβει μαι γερή έκπτωση, έκπτωση που μπορεί να αξιοποιήσει αργότερα.

Παραδείγματα για Facebook Deals από εταιρίες περιλαμβάνουν “απεριόριστο bowling για έξι φίλους προς $60 (75% έκπτωση)” και “ένα tour οινοποιίας πολυτελείας και 25% έκπτωση για όλες τις αγορές κρασιών προς $50.”

Οι δε χρήστες της υπηρεσίας μπορούν να αγοράσουν Deals με τα Facebook Credits, ώστε σχηματίζεται μια ‘διόδος’ ανάμεσα στα εικονικά και τα κανονικά αγαθά. Η αγορές θα γίνονται και με πιστωτικές κάρτες.

Πανικός; Σίγουρα πάντως συνωστισμός με την ιστορία των κουπονιών ενώ δεν είμαστε σίγουροι για το πόσο ‘καλό’ θα κάνει στο Facebook η όλη ιστορία…