Όπως φαίνεται το φουτουριστικό ala Japanese mecha κράνος που ετοιμάζουν οι Αμερικανοί για το μαχητικό JSF δεν δουλεύει.

Έτσι με σχολεία στην αμερικανική αεροπορία να έχουν αρχίσει να εκπαιδεύουν τις πρώτες φουρνιές πιλότων in για το F-35 και το αεροσκάφος να είναι κοντά στην ενεργό υπηρεσία, υπάρχει… ζήτημα.

Το βασικό ζήτημα που φαίνεται να ανακύπτει είναι με τη θέα των 360-μοιρών ‘φούσκα’ που υπόσχεται το κράνος και ειδικά σύστημα που ονομάζεται Distributed Aperture System.

Το high-tech κράνος λοιπόν και ειδικά η κατασκευάστρια του JSF συστήματος, η Vision Systems International, δεν έχει ακόμη βρει τον τρόπο να στείλει υψηλής ποιότητας εικόνα στον πιλότο που θα το φορά.

Με τη διαθεσιμότητα λοιπόν του συστήματος υπό αμφισβήτηση, ένα άλλο κράνος με άλλη πιο προσγειωμένη τεχνολογία έχει παραγγελθεί από την BAE Systems. Λιγότερη τεχνολογία, αλλά δουλεύει…

Η BAE χρησιμοποιεί μια έκδοση του εν λόγω κράνους στο μαχητικό Eurofighter Typhoon. Σε αυτό που θα πάρουν οι Αμερικανοί, θα φύγει η οθόνη Typhoon display και θα αντικατασταθεί από κυάλια νύχτας – night vision goggles, και ένα τμήμα όπου θα προβάλλεται κάθε στοιχείο του heads-up display (HUD).

Επισήμως η εταιρία λέει:

“BAE Systems Electronic Systems is proud to be a part of the Lockheed Martin team for the F-35 HMD,” με τα λόγια τουJim Garceau, γενικού διευθυντή των αμυντικών συστημάτων (defense avionics) για τη BAE Systems. “The NVG HMD will enable all aspects of flight operations and it allows us to build on our long history of successful development programs with Lockheed Martin on the F-35, F-16 and F-22 programs,” λένε που Άγγλοι που σίγουρα… τρίβουν τα χέρια τους.

Το κράνος θα έχει και τεχνολογία στόχευσης που λέγεται BAE Q-sight and head tracking technology για τα όπλα ενώ είναι σπονδυλωτό και έτσι οι πιλότοι εναλλάσσουν τα συστήματα

Η εταιρία λέει πως μπορεί να μετατραπεί για να γίνει το κύριο κράνος του F-35.