Η Toyota ετοιμάζεται να μπει στο παιχνίδι της κατηγορίας των LMP1 αγωνιστικών με ένα υβριδικό όχημα με χρήση βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα.

Αν και οι φήμες για ένα Toyota LMP1 υπήρχαν από το 2009, η νέα παρουσία θα αναζωογονήσει το Le Mans πως τα τελευταία χρόνια είναι η μάχη με τα Peugeot και Audi πετρελαίου.

Για το 2012, λιγότερος αέρας στον κινητήρα, μικρότερο τούρμπο και οι Toyota, Peugeot και Porsche μάλλον θα έχουν υβριδικά αγωνιστικά για το 2013.

Η Toyota στο Le Mans είχα δοκιμάσει στα 80s και τα 1998 και 1999 ενώ το ΄99 με το προηγμένο Toyota GT-One μόλις και δεν νίκησε…

Φυσικά το ερώτημα είναι αν θα έχει την ίδια δυναμική που είχε στην κατηγορία GT-One για να κερδίσει το Le Mans το 2012; Δεν είναι και εύκολο με την Audi να έχει ηττηθεί μόλις δύο φορές τα τελευταία 12 χρόνια και η μια με μια Bentley Speed 8 το 2003 που ήταν… γεμάτη από τεχνολογία Audi και κινητήρα Audi ενώ η ίδια δεν κατέβηκε.

Την ίδια επιτυχία έχει η Peugeot ενώ τα ερωτήματα είναι και για την αποτελεσματικότητα της υβριδικής τεχνολογίας. Πρώτο υβριδικό στο Le Mans ήταν το 908 HDi FAP που είδαμε στο Silverstone το 2008 και δεν έτρεξε στο 2009 Le Mans Series αφού δεν είχαμε τους απαραίτητους κανονισμούς.

Με την αλλαγή των κανόνων, η Peugeot έχει το αυτοκίνητο του 2012 car, το 908 HYbrid 4, ήδη έτοιμο. Το αυτοκίνητο έκανες τις πρώτες δοκιμές του το Σεπτέμβρη ενώ στην περασμένη εβδομάδα στο Estoril οι οδηγοί Nicolas Minassian, Stéphane Sarrazin και Alexander Wurz έκαναν 300 χιλιόμετρα με δοκιμές.

Η δε Toyota παρά την αποτυχία της στην F1, δεν θα έχει πρόβλημα με το LMP1 και ακόμη και χωρίς ήδη έτοιμο όχημα υπόσχεται να περάσει το 2012 και το Peugeot 908 HYbrid 4 στο Le Mans ενώ ο Tadashi Yamashina είπε ξεκάραθα: “We want to write a new chapter in the history of the Le Mans 24 Hours, as in the FIA World Endurance Championship, through our use of hybrid technology.”

Με άλλα λόγια μια νίκη με υβριδικό έχουν στο νου οι Ιάπωνες ενώ και οι 16φορές νικητές του Le Mans Porsche ετοιμάζονται για επιστροφή στον αγώνα, ίσως με υβριδικό.

Το νέο LMP1 σασί ετοιμάζεται από τη Toyota Motorsport στη Γερμανία, στο πρώην αρχηγείο της ομάδα F1 ενώ ο κινητήρας ετοιμάζεται στην ‘μητέρα’ Ιαπωνία…