Η επόμενη γενιά των κονσολών όπως λένε οι developers θα είναι πιο προσιτή σε κόστος ανάπτυξης των παιχνιδιών. Η εκτίμηση του κου της Take-Two Interactive, Strauss Zelnick που λέει πως η εταιρία του δεν περιμένει τα next-gen παιχνίδια να έχουν μεγαλύτερο κόστος ανάπτυξης.

Είμαστε βέβαια σε άλλες εποχές αφού το 2007 με τα Sony PlayStation 3 και Microsoft Xbox 360 υπήρχαν μερικές μικρές εταιρίες που δημιουργούσαν full retail games για κονσόλες ενώ τώρα με τις mobile συσσκευές όπως τα smartphones και τα social networks όπως το Facebook άλλαξε το ‘σύστημα’. Επιπλέον το development των high-definition video games είναι πανάκριβο και γονάτισε τα στούντιο.

Ο κος Strauss Zelnick της Take-Two Interactive – μητρική των 2K Games με παίγνια όπως το Borderlands 2 και το Grand Theft Auto V του 2013, λέει πως για τα Χbox 720 και PlayStation 4 – κωδικές ονομασίες Durango και Orbis, τα κόστη είναι μικρότερα: “We don’t have a ramp-up of operating expenses for the next generation,” είπε ο Zelnick σε εταιρική ενημέρωση: “I think I’ll answer a question you didn’t necessarily pose, which is, do we believe that titles to be a whole lot more expensive to make for next-gen, and the answer is we do not. In many instances we believe that it may be somewhat easier to make titles for next-gen depending on how the technology comes together.”

Η Sony δε σχεδιάζει την επόμενη κονσόλα της με βάση το χαμηλό κόστος – affordability, και σε αντίθεση με την proprietary τεχνολογία του PlayStation 3.

“In terms of timing, I think we are very mindful of the potential console transition. Of course, we rely on the information we receive from our hardware partners as does the market, and we typically don’t comment on it. We are very mindful of an upcoming transition and the consumer behavior puts a fine point on that, because as we head into the maturation of the cycle we see tie ratios come down and you’re see what happens when that happens.”

Ποιό το κόστος;

Σύμφωνα με την Ibis Capital, το μέσο PlayStation 2, Gamecube, και Xbox game κόστιζε $3 με $5 εκατομμύρια για να αναπτυχθεί ενώ το 2010 το μέσο κόστος για game ήταν στα $18 με $28 εκατομμύρια ενώ ένα Call of Duty cost κοστίζει μέχρι και $50 εκατομμύρια.

Η επόμενη Μάχη των Κονσολών έρχεται…