Και στόχος των Αμερικανών να πλέουν για άλλα 50 χρόνια…

USS OHIO

Βασική παράμετρος της αλλαγής το πρόγραμμα Ohio Replacement (OR) program και ένας μηχανισμός οδήγησης που δεν θα χρειάζεται να ανανεωθεί σε καύσιμα για 50 χρόνια ενώ θα μειωθεί και θόρυβος από το μηχανικό σύστημα: σχεδόν αθόρυβα και με μισό αιώνα ζωής ακόμη.

991113-N-8977R-005

Μιλάμε για μια σημαντική εξέλιξη με την κλάση Ohio που έχει βάρος 19,000 τόνους να εξελίσσεται σε πιο ‘αθόρυβο’ όπλο και άρα πιο πιθανό να επιβιώσει σε μάχη.

Το Αμερικανικό Ναυτικό εξελίσσει το πιο αθόρυβο σύστημα “going to [an] electric drive,” όπως είπε ο κος Sean Stackley, chief weapons buyer για το Αμερικανικό Ναυτικό σε συνέντευξη στο U.S. Naval Institute το Γενάρη του 2013 και μεταφέρει το Wired.

Τι τεχνολογικές αλλαγές έχει;

Όπως διαβάζουμε σήμερα υπάρχει εντελώς μηχανικός τρόπος κίνησης μέχρι την προπέλα με μεγάλη μείωση του μηχανικού θορύβου ενώ θέλουν να χρησιμοποιήσουν την ενέργεια του πυρηνικού αντιδραστήρα για να “elaborate electrical grid inside of the submarine.” Ένα ηλεκτρικό δίκτυο δηλαδή ώστε να μην χρησιμοποιείται το 75 με 80% της ενέργειας για να κινείται μόνο το σκάφος.

030606-N-0000X-005

Το αμερικανικό Ναυτικό είχε δοκιμάσει τέτοια συστήματα στα 1960s και 1970s αλλά είχε δει πως υπήρχε λιγότερη ενέργεια από την απαιτούμενη και υψηλή εργασία συντήρησης.

Σήμερα βασίζονται σε ένα σύστημα που ονομάζεται 2010 Analysis of Alternatives του προγράμματος OR program, το SSBN(X), δουλειά που ξεκινά ξανά για να αλλάξει η λειτουργία των σκαφών OR: “There is investment in the front end in the reactor plant to arrive at a core that will last the life of the boat,” είπε ο κος Stackley ενώ με την εξέλιξη θα εξοικονομούνται δις που δίνονται σήμερα για επανατροφοδοσία με καύσιμο: “By eliminating that midlife refueling, you effectively get greater operational availability out of the boat,” λέει ο κος Stackley.

Σήμερα υπάρχουν 14 υποβρύχια Κλάσης Ohio των ΗΠΑ με 24 Trident II D5 πυραύλους – intercontinental ballistic missiles. Στόχος είναι να μειωθούν στα 12 Ohio ενώ ο αρχικός κινητήρας τους, το λεγόμενο General Dynamics Electric Boat φτιάχτηκε πριν από 20 χρόνια με ζωή έως και το 2080.

Στόχος είναι ΚΑΙ οικονομικός για μείωση του κόστους του στόλου από τα 7,8 στα $4.9 δις. Το πρώτο σκάφος θα αρχίσει να δουλεύεται το 2021 με στόχο τις θάλασσες το 2031.