Και η McLaren ποντάρει στο μέλλον των μονοθεσίων. Το Conceptual Design στα καλύτερα του.

14

Μια ακόμη από τις ‘μεγάλες’ ομάδες αποφάσισε να αναζητήσει την επόμενη μέρα των μονοθεσίων και να “imagine the art of the impossible.” Το αποτέλεσμα: το εικονιζόμενο McLaren MP4-X Formula One concept race car.

mclaren mp4-x concept

Σε μια νέα εποχή του F1 racing λοιπόν, όπως την έχει σκεφτεί και η Ferrari πριν από λίγο καιρό τα πράγματα μοιάζει να είναι εξόχως συναρπαστικά. Με ηλεκτρόδια που ελέγχουν τις αεροδυναμικές δείχνει πως το εφικτό γίνεται πιθανό.

Και δεν είναι μόνο στο σχέδιο…

Σε συνεργασία με τη Honda, η McLaren έχει σχεδιάσει ένα σύστημα πρόωσης που μοιάζει με εκείνο από τα… αυτοκινητάκια. Στην ουσία ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση και τη συγκέντρωση της χάρη σε αυτό που ονομάζουν ‘inductive coupling’. Στην ουσία η πίστα και ο κινητήρας από την αρχή είναι σχεδιασμένα για να κινούν με μια εντελώς διαφορετική σκέψη το μονοθέσιο.

“With a new approach to the internal combustion engine you could radically redistribute the chassis layout at the rear of the car, with different areas that could be exploited aerodynamically,” λέει ο κος Anthony Law, Systems Engineer της McLaren Applied Technologies.

Η MP4-X ενσωματώνει στη δομή – crash structure, του αυτοκινήτου, αυτό που ονομάζεται “thin batteries” ενώ στο σώμα υπάρχουν πάνελ συλλογής ηλιακής ενέργειας. Συνδυασμένα με τα σημερινά συστήματα ανάκτησης – regenerative systems, δίνουν στη MP4-X’s μια δυνατότητα κίνησης χωρίς καύσιμα.

mclaren mp4-x concept 00

Το επόμενο βήμα για τη McLaren είναι να ενσωματώσει και συστήματα οδήγησης με την αφή ενώ σε συνεργασία με τη GlaxoSmithKline (GSK) πιστεύουν πως η έρευνα μπορεί να φέρει κίνηση και κατεύθυνση με το νευρικό σύστημα του οδηγού: κοινώς οι μυς και ο εγκέφαλος είναι ο τρόπος ‘οδήγησης’.

mclaren mp4-x concept 01

Τέλος στα aerodynamics: το όχημα μπορεί να αλλάζει δυναμικά το σχήμα του κατά τη διάρκεια του αγώνα αφού οι επιφάνειες είναι ‘electrified’ για να αλλάζουν σχήμα και ο αέρας γύρω από το όχημα είναι plasmafied (…)

Τα ηλεκτρόδια που μετακινούν τις επιφάνειες μπορούν να μετατρέψουν τον αέρα γύωρ από το όχημε σε plasma μειώνοντας την αντίσταση: “It’s banned in the current F1 regs, but it’s great for achieving high top speeds, particularly at circuits like Monza, where you want to shed all the downforce along the straights and then turn it back on again for the corners,” λέει ο κος Geoff McGrath, Chief Innovation Officer της McLaren Applied Technologies και εμείς περιμένουμε να δούμε τα οχήματα σε δράση ήδη…

00