Η Lockheed μόλις ανακοίνωσε πως κατάφερε να σμικρύνει το, διάσημο και στους Έλληνες φαν της στρατιωτικής τεχνολογίας, Legion ατρακτίδιο. Διάσημο γιατί έχει διαφημιστεί πως…

…μπορεί να δώσει ένα ισχυρό ατού στις αεροπορίες που έχουν να αντιμετωπίσουν τα stealth μαχητικά. Ιδού λοιπόν το “miniaturized infrared search and track (IRST)” σύστημα, ο νέος αισθητήρας που έχει σαν κύριο μοντέλο υποδοχής τα F-16 Block 70/72. Το νέο σύστημα έχει μάλιστα πάχος μόλις 9.75 ίντσες.

Το Legion-Embedded System (ES) pod έχει μάλιστα ήδη πουληθεί σε έναν πελάτη F-16 Block 70/72 ενώ οι παραδόσεις προγραμματίζονται για το 2023. Αυτά είναι τα λόγια του κ.Jim Ni, για τη Lockheed program manager των συστημάτων τεχνολογίας IRST21 που, σύμφωνα με την εταιρεία, έχουν 300,000 ώρες πτήσεις.

Νέοκατασκευασμένα F-16 Block 70 αναμένεται να φτάσουν το 2021 στη Royal Bahraini Air Force ενώ η Ταϊβάν, η Σλοβακία, η Βουλγαρία έχουν επίσης επιλέξει το μαχητικό F-16 Block 70 με το Μαρόκο να έχει επιλέξει τα F-16 Block 72.

Το μικρό αυτό Legion-ES κάνει repackaging του αισθητήρα μεγάλου μήκους κύματος που έχει φτιαχτεί για τα Legion pod και IRST21 ενώ ο επεξεργαστής βρίσκεται πια στο forward equipment bay του Γερακιού – έτσι και αλλιώς ανοίγει χώρος σε τέτοια μαχητικά σε σχέση με προηγούμενες εκδόσεις εκεί.

Με αυτή την αλλαγή στα ηλεκτρονικά το βάρους 300 λιβρών πια μικρότερο Legion-ES pod τοποθετείται αριστερά μπροστά και είναι σημαντικά πιο κόμπακτ από τα άλλα Lockheed IRST που, όπως θυμόμαστε, ήταν σε μεγάλο κεντρικό ατρακτίδιο.

Μάλιστα αν και έχει τοποθετηθεί ‘μέσα’ στο σχεδιασμό της ατράκτου, το νέο IRST δεν έχει χειρότερες επιδόσεις όπως λέει ο κ.Ni. Το γνωστό, μεγάλο Legion pod είχε φτιαχτεί για τα F-16 Block 40/42/50/52 μοντέλα και είχε φτιαχτεί και με διαθέσιμο χώρο για τοποθέτηση αργότερα άλλων συστημάτων επικοινωνίας, αισθητήρων ενώ έχει ‘μέσα’ του και τους επεξεργαστές που στο ES είναι πια εσωτερικά -forward equipment bay- του F-16 Block 70/Block 72.