Μια εξαιρετική δουλειά στις sim υλοποιήσεις, εκεί μάλιστα όπου έχουμε και έναν δικό μας Έλληνα να εξελίσσει το…

…videogame, το Assetto Corsa Competizione έρχεται πια στο Xbox Series X|S!

Διαβάστε και μια συνέντευξη που έδωσε στον υπογράφοντα την άνοιξη του 2020 ο Αριστοτέλης Βασιλάκος, Έλληνας ειδικός στον προγραμματισμό της “συμπεριφοράς” των εικονικών αυτοκινήτων ταχύτητας στο συγκεκριμένο πρόγραμμα:

“Αμέσως μετά την ανακοίνωση της αναβολής των αρχικών αγώνων της Φόρμουλα 1 η διοργανώτρια αρχή του διάσημου πρωταθλήματος ταχύτητας εξέλιξε και οργάνωσε άμεσα ένα σχέδιο ώστε κάθε αγωνιστικό τριήμερο ενός κανονικού αγώνα F1 να “αντικαθίσταται” με ένα Virtual Grand Prix μέχρι τα τέλη Μαΐου. Αυτοί οι αγώνες του “F1 Esports Virtual Grand Prix series» όμως δεν ήταν οι μόνοι που από τα τέλη Μαρτίου γίνονται online αφού σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν τεχνολογίες εξομοίωσης αγώνων ταχύτητας σε εικονικό περιβάλλον με κορυφαία ακρίβεια.

«Παρά την πανδημία στον χώρο μας δεν άλλαξε κάτι. Εμείς συνεχίζουμε την επίπονη, σοβαρή δουλειά και μελέτη για την εξέλιξη των μοντέλων εξομοίωσης, του κώδικα γραφικών και ήχου, ούτως ώστε το λογισμικό να πλησιάζει ακόμη περισσότερο την πραγματικότητα, ενώ είναι έντονο και το πάθος των κοινοτήτων εξομοίωσης σε όλο τον κόσμο για την διοργάνωση πρωταθλημάτων, την ανάδειξη οδηγών, τη βελτιστοποίηση των λογισμικών υποστήριξης και αναμετάδοσης» εξηγεί στο ΑΠΕ ΜΠΕ από την Μπρέσκια της Λομβαρδίας όπου ζει και εργάζεται ο κ.Αριστοτέλης Βασιλάκος, Έλληνας ειδικός στον προγραμματισμό της “συμπεριφοράς” των εικονικών αυτοκινήτων ταχύτητας (σ.σ Vehicle Dynamics Simulation).

«Σε όλα λοιπόν αυτά που κάνουμε προστέθηκε η έκτακτη ανάγκη λόγω κορονοϊού που καθήλωσε όχι μόνο το μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Οδηγοί, μηχανολόγοι και διοργανωτές βρήκαν ξαφνικά έτοιμο έναν ολόκληρο μηχανισμό να τους περιμένει, τον δοκίμασαν και διαπίστωσαν ότι έχει πολλά να προσφέρει σε όλα τα επίπεδα και ακόμη παραπάνω στο θέαμα που μπορεί να δώσει σε όλους τους φιλάθλους. Έτσι αυτοί μπορούν να παρακολουθούν αγώνες που λίγα έχουν να ζηλέψουν σε θέαμα σε σχέση με τους πραγματικούς αγώνες», τονίζει.

Η συμμετοχή διάσημων οδηγών αγώνων

«Τα videogames είναι μια τεράστια βιομηχανία που πλέον ξεπερνάει σε τζίρο το Hollywood. Οι εξομοιωτές οδήγησης βέβαια απαιτούν από τον χρήστη γνώσεις, υπομονή και επιμονή. Είναι ένα μικρό κομμάτι της συνολικής αγοράς μεν, καθόλου “μικρό” σε νούμερα συμμετεχόντων δε. Ενδεικτικά ο προηγούμενος τίτλος εξομοίωσης οδήγησης και αγώνων “Assetto Corsa” που δημιουργήσαμε, έχει ξεπεράσει κατά πολύ το ένα εκατομμύριο χρήστες», εξηγεί ο κ.Βασιλάκος που τονίζει πως το κοινό που “τρέχει” σε αγώνες ταχύτητας αυτού το συναρπαστικού εικονικού κόσμου είναι παθιασμένο.

«Η συμμετοχή αυτών των χρηστών είναι σταθερή στο χρόνο, είναι εξαιρετικά παθιασμένη αγορά, ενημερωμένη και προσεκτική στα πάντα σχετικά με την αυτοκίνηση και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πράγμα που οι κατασκευαστές και οργανωτές αγώνων φαίνεται πως εκτιμούν», τονίζει ο Έλληνας ειδικός.

Η βελτίωση του εικονικού περιβάλλοντος αγώνων έχει όμως φέρει και μεγάλα ονόματα των κανονικών αγώνων στις virtual πίστες. «Η συνεχής εξέλιξη του λογισμικού, των εξαρτημάτων, των υπολογιστών έχει ανεβάσει το επίπεδο της εξομοίωσης σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα. Χαρακτηριστικά, πριν δύο μέρες ο Valentino Rossi (σ.σ πρωταθλητής των αγώνων Moto Grand Prix), δοκίμαζε το Assetto Corsa Competizione μαζί με τον Pecco Bagnaia (σ.σ πρωταθλητής αγώνων Moto2), ενώ ο Charles Leclerc (σ.σ πιλότος της ομάδας Ferrari Formula 1) έκανε το ίδιο και τον ακούσαμε να αναφωνεί ότι η εικονική του Φεράρι 488 GT3 έχανε την σταθερότητα του πίσω μέρους ακριβώς όπως η πραγματική που είχε… οδηγήσει πριν λίγο καιρό στην άσφαλτο!» εξιστορεί ο κ.Βασιλάκος.

Πέρα όμως από τις διασημότητες είναι πολλοί αυτό το διάστημα οι οδηγοί και οι μηχανολόγοι που, όπως εξηγεί ο κ.Βασιλάκος, εξασκούνται στους εξομοιωτές καθημερινά «εκτιμώντας το γεγονός ότι μπορούν έτσι να κρατιούνται σταθερά σε φόρμα, να μαθαίνουν άγνωστες πίστες αγώνων με εκπληκτική ακρίβεια και να δοκιμάζουν λύσεις στην ρύθμιση του αυτοκινήτου τους, όλα πίσω από μια οθόνη». Η μείωση των αληθινών δοκιμών από τους οργανωτές αγώνων «βοηθά δε και στην προσπάθεια να κρατηθούν τα έξοδα χαμηλά», εξηγεί ο Έλληνας ειδικός.

Καρποί μιας μακρόχρονης προσπάθειας

«Νιώθω περήφανος για την δουλειά όλων των συναδέλφων που βλέπουν δουλειά και έρευνα δεκαετιών να χαίρει τώρα, στην καιρό της πανδημίας, μεγάλης εκτίμησης από τους πραγματικούς οδηγούς. Είμαι πολύ ικανοποιημένος που βλέπω το πάθος των ανθρώπων που εδώ και χρόνια οργανώνουν εικονικά πρωταθλήματα, να συμβουλεύουν τους διοργανωτές νέων αγώνων που ξεκίνησαν το τελευταίο διάστημα» θα προσθέσει πριν να επιστρέψει στην οθόνη του Η/Υ του ο κ.Βασιλάκος.

«Είμαι ενθουσιασμένος που οδηγοί από τον “δικό” μας κόσμο μπορούν να.. αναμετρηθούν με τους πραγματικούς και να έχουν ευκαιρίες για μια πραγματική καριέρα τώρα που οι κατασκευαστές και ομάδες αρχίζουν να βλέπουν το simracing (simulation racing) σαν ένα φυτώριο νέων οδηγών. Ταυτόχρονα παραμένω προσγειωμένος αφού γνωρίζω ότι μόλις επιτέλους νικήσουμε αυτή την πανδημία, οι διάσημοι πιλότοι της F1 δεν θα “τρέχουν” πια συχνά με τους άσους των εικονικών αγώνων, θα γυρίσουν στις πραγματικές πίστες κι εμείς στις εικονικές», καταλήγει ο κ.Βασιλάκος.

Σωτήρης Κυριακίδης