Ολόκληρο το Λονδίνο, από την ανατολή μέχρι τη δύση. Είναι μια συναρπαστική στιγμή για τα μεγάλα, υψηλής τεχνολογίας δημόσια έργα. Το άνοιγμα της Elizabeth line, η ολοκαίνουργια γραμμή που…

…μετά από πολλά χρόνια ολοκληρώθηκε μας δείχνει για άλλη μια φορά, πως σύγχρονες πόλεις χωρίς μετρό, δεν γίνονται. Απλά.

H γραμμή Elizabeth έχει μήκος 100 χιλιόμετρα (!) από το Reading και το Heathrow στα δυτικά μέχρι και το Shenfield και το Abbey Wood στα ανατολικά ενώ ‘διαπερνά’ το Λονδίνο από το κέντρο.

Η νέα γραμμή κατασκευάστηκε από την Crossrail Ltd και θα έχει 41 προσβάσιμους σταθμούς, οι 10 από τους οποίους είναι νέοι ενώ θα εξυπηρετεί 200 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο!

Η ιδέα είχε διαμορφωθεί στα 1940s, με πολλές προτάσεις να εκκινούν από τα τέλη του 19ου αιώνα, ενώ το όνομα Crossrail γεννήθηκε από μια μελέτη του 1974. Το σχέδιο για την κατασκευή άρχισε το 2001 και η ιδέα είχε διαμορφωθεί πριν από έναν αιώνα περίπου. Η Εizabeth line άρχισε να λειτουργεί 24 Μαίου 2022.

To κόστος έφτασε τα 18,25 δις λίρες, κάθε τρένο θα μεταφέρει μέχρι και 1,500, διπλάσια χωρητικότητα από αυτή της γραμμής Piccadilly και έως και 24 τρένα την ώρα να κινούνται. Με την λειτουργία της νέας γραμμής, περίπου 1,5 εκατομμύριο άτομα ακόμη θα είναι μέσα σε 45 λεπτά στο κεντρικό Λονδίνο.

“Formal plans for a railway across the middle of London were first proposed in the 19th century, but never realised. Just after World War 2, another attempt under the Abercrombie Plan also came to nothing. It wasn’t until the 1974 London Rail Study that ‘Crossrail’ got its name.

Sixteen years later, in 1990, British Rail and London Transport got Government permission to start making plans for the east-west railway, including a section built under Central London. However, cost concerns kept the project on hold for another decade”.