Σε μια νέα εικόνα δημιουργημένη από την Boeing βλέπουμε πως τα θρυλικά B-52H βομβαρδιστικά θα φαίνονται μετά από τις αλλαγές που θα λάβουν, πολλές αναβαθμίσεις που θα τα αλλάξουν τα επόμενα χρόνια. Η εταιρία αποκάλυψε την νέα έκδοση των B-52 που…

…τελικά θα ονομάζονται είτε B-52J, είτε B-52K. Η αλλαγές θα είναι η “the largest modification in the history” για τον θρύλο των αιθέρων.

Τα αεροσκάφη θα έχουν νέα πιο μεγάλα engine pod για τους κινητήρες Rolls-Royce F130, τους νέους turbofan που στο rendering βρίσκονται πάνω στο Stratofortress που μάλλον θα πετάει για πάνω από 100 χρόνια!

Ο συντάκτης του Air & Space Forces Magazine, John Tirpak ήταν και ο πρώτος που έδειξε το rendering ενώ υπάρχει και ένα κείμενο που λέει “System Prototype models the design in 3D.”

Η εικόνα ήταν “rendered from a digital prototyping model and is likely to closely resemble the final version.” όπως είπε το The War Zone.

Πέρα από τα νέα engine pods, είδαμε στο βίντεο που δημοσίευσε η Boeing το B-52 στο αεροτούνελ με νέο pod arrangement.

Ένα κανονικού μεγέθους mockup των pods με τη δυάδα των F130s παρουσιάστηκε και στο συνέδριο Air & Space Force στην Washington, D.C. πάλι τον Σεπτέμβρη ενώ το πρόγραμμα re-engining θα περιλαμβάνει και νέα συστήματα digital engine control καθώς φεύγει ο Pratt & Whitney TF33 turbofan και δίνει τη θέση του στους F130.

Φυσικά αναβαθμίζονται οι επιδόσεις, μειώνεται η κατανάλωση, μειώνονται οι απαιτήσεις σε συντήρηση, τα κόστη και άλλα.

Στο νέο rendering λοιπόν υπάρχει νέο nose section για το B-52 χωρίς πια τα fairing κάτω από τη μύτη που είχε μπει από τον καιρό των B-52G και B-52H στα 1970s για τα συστήματα AN/ASQ-151 Electro-Optical Viewing System (EVS) και Hughes AN/AAQ-6 forward-looking infrared (FLIR) όπως και για το Westinghouse AN/AVQ-22 low-light-level television (LLLTV) σύστημα.

Τα EVS βέβαια της ΠΑ της Αμερικής στα B-52H έχουν αντικατασταθεί από targeting pod όπως το Lockheed Martin Sniper ή το Northrop Grumman LITENING σε πυλώνες στο αριστερό φτερό για low-level penetration αποστολές.

Η μύτη θα διαθέτει πια το AN/APG-79 active electronically scanned array (AESA) ραντάρ που είναι παραλλαγή του ραντάρ των F/A-18E/F Super Hornet και EA-18G Growler, αλλά και των USMC F/A-18 που έχουν μείνει.

Τα AN/APG-79 δίνουν στα B-52 μεγάλη βελτίωσε σε πιστότητα, αντίσταση στα αντίμετρα, situational awareness, ηλεκτρονικό πόλεμο και άλλα.

Το δεξί φτερό μέλλει να φιλοξενεί τον AGM-183A Air-Launched Rapid Response Weapon (ARRW) hypersonic πύραυλο και η ΠΑ των ΗΠΑ θέλει να αποκτήσει νέους stores πυλώνες για τα B-52 με δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερου βάρους ενώ η Boeing έχει κάνε προτάσεις για σύστημα ανάρτησης με 20,000 πιστοποίηση που αποκαλεί “Ηρακλή” – Hercules, με δικά της κόστη – internal research and development (IRAD).

Το πιλοτήριο υπάρχει νέο σετ “hybrid mechanical-to-digital throttle system, new data concentrators units (2x), new engine fault maintenance recorder, new engine air data system (and) modified system panels, as well as structural, electrical, pneumatic and hydraulic updates associated with this modernization effort,” όπως είπε η Boeing στο Air & Space Forces Magazine.

Υπάρχουν και σχέδια για μια νέα electronic warfare σουίτα για τα B-52 για καλύτερη άμυνα και situational awareness.

Τα B-52H με αυτούς τους τρόπους θα αναβαθμιστούν σημαντικά για να πάνε μέχρι το 2050 το λιγότερο ώστε να είναι για 80 χρόνια, ή 100 σε υπηρεσία.