Μετά την πρώτη μας περιήγηση, ώρα για… πτήση!

Για το F-35 Lightning II λέμε συχνά όσον αφορά την πορεία του και προβλήματα που αντιμετωπίζει καθώς είναι το μεγαλύτερο στρατιωτικό πρόγραμμα σε εξέλιξη στον κόσμο σήμερα. Και το πιο hi tech…:)

Ο εξομοιωτής που έφτασε στα ελληνικά εδάφη είναι ο επίσημος εξομοιωτής στον οποίο έγινε η εξέλιξη του F-35 μέχρι σήμερα. Είναι 100% το cockpit του μαχητικού 5ης γενιάς και το ίδιο ισχύει με την συμπεριφορά του μαχητικού.

Γενικά συμπεράσματα: η πτήση με ένα F-35, αν εξαιρέσεις φυσικά τις παραμέτρους της φυσικής κατάστασης και της βαθιάς γνώσεις επιλογών τακτικής που είναι απαραίτητη για να εισέλθεις σε συνθήκες μάχης, είναι απίστευτα απλή. Το αεροσκάφος έχει περισσεύμα ισχύος και ικανότητες ελιγμών που φαίνεται όντως να είναι στο ίδιο επίπεδο με εκείνες του F-16 όπως λένε οι άνθρωποι της εταιρία. Το δε πιλοτήριο είναι σαφώς πιο άνετο από εκείνο ενός π.χ F-16 Block 52 στο οποίο έχουμε βρεθεί.

Όσο για τον χειρισμό συστημάτων/οπλισμού με την γνώση της συμβολογία είναι πολύ απλά ένα videogame με ‘εξωγήινες’ δυνατότητες ελέγχου του περιβάλλοντος.
Από την άλλη το F-35 έχουμε σοβαρότατες ενστάσεις για το πως θα ήταν μόνο του ένα F-35 χωρίς να είναι ‘ενσωματωμένο’ σε ένα ΠΛΗΡΕΣ ηλεκτρονικό εξελιγμένο πεδίο μάχης…

Χωρίς AWACS – ΑΣΕΠΕ εις την… ελληνικήν, Link τελευταίας γενιάς, και διαρκές ‘μοίρασμα’ πληροφοριών από κάθε πηγή ένα F-35 θα είναι ένα καθαρόαιμο σε έναν αγώνα με βαρίδια στα πόδια. Ένα τέτοιο αεροσκάφος θα βγει σε πληθώρα σεναρίων “πρώτο” στον αγώνα αλλά όχι με διαφορά ενώ σε ρόλο Εναέριας Υπεροχής δεν θα μπορεί να αποδώσει πάνω από το 70% των δυνατοτήτων του π.χ σε μια αεροπορία αναπτυσσόμενης χώρας – όχι πως θα επιτρέπονταν βέβαια η εξαγωγή του εκεί…

Enjoy!