Το σκάφος φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα όχημα με εμπορική χρήση στη θέση του.. συνταξιοδοτημένου Διαστημικού Λεωφορείου.

Η Boeing παρουσίασε πρόσφατα αρκετά πράγματα για το X-37B, ένα διαστημικό σκάφος σχεδιασμένο για τη NASA που έχει περάσει στα χέρια της Αμερικανικής Αεροπορίας για να γίνει επιχειρησιακό. Φαίνεται πως δεν ήταν το μόνο όχημα που σχεδιάζει η εταιρία…

Κάτω από ένα σχετικά μικρό — για τα δεδομένα της NASA, συμβόλαιο των $18εκατ. η εταιρία κατασκευάζει ένα σκάφος-κάψουλα που ονομάζεται Crew Space Transportation (CST)-100.

Το σκάφος θα φιλοξενεί μέχρι και επτά επιβάτες και είναι μια σχετικά απλή σχεδίαση που χρησιμοποιεί εξαρτήματα και αρχιτεκτονική από παλαιότερα σχέδια οπότε — καιροί κρίσης, γαρ — η NASA μάλλον θα έχει και μειωμένα έξοδα επισκευής.

Ως προς το μέγεθος το σκάφος είναι μεγαλύτερο από την κάψουλα του προγράμματος Apollo, αλλά μικρότερο από την κάψουλα του Orion, τον επίσημο αντικαταστάτη του Διαστημικού Λεωφορείου. Μπορεί να εκτοξευτεί από πληθώρα πυραύλων συμπεριλαμβανομένων των Atlas, Falcon, και Delta σχεδιάσεων.

Το σκάφος θα πηγαινοφέρνει στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό άτομα και υλικά αλλά θα εξυπηρετεί και μελλοντικούς εμπορικούς Διαστημικούς σταθμούς όπως το Bigelow Aerospace Orbital Space Complex.  Η εταιρία Bigelow σχεδιάζει υψηλής αντοχής διαστημικούς σταθμούς που… φουσκώνουν ώστε να στήσει ένα διαστημικό ξενοδοχείο.

Ταυτόχρονα όμως ο συναγωνισμός είναι μεγάλος αφού τον Φεβρουάριο η NASA έδωσε συμβόλαιο $50εκατ. στις εταιρίας Blue Origin, Boeing, Paragon Space Development Corporation, Sierra Nevada Corporation και United Launch Alliance για να αναπτύξουν σκάφος που θα μεταφέρει άτομα και φορτίο στον ISS.  Ταυτόχρονα η Virgin Galactic, που έχει κατασκευάσει το SpaceShip One, το τουριστικό διαστημικό σύστημα και η SpaceX, που κατασκευάζει το όχημα εκτόξευσης Falcon 9 είναι πάντα στο… παιχνίδι.

Να γίνει κάτι για ψηλά αφού εδώ κάτω τα πράγματα…