Εν έτη 1968 δημουργήθηκε αυτό το αριστούργημα…

Είναι η 427 Semi/Competition ή S/C ένα από τα επιθυμητά αυτοκίνητα που δημιουργήθηκαν ποτέ…

Η ιστορία της Cobra ξεκινά ακόμη το 1959 όταν ο Carol Shelby έτρεξε για την Aston Martin, κερδίζοντας τις 24 Ώρες του Λεμάν. Μέσα στον αγώνα είδε το AC Ace που θα αποτελούσε τη βάση για το εγχείρημα του..

Αφού άφησε τους αγώνες  γύρισε στις ΗΠΑ όπου στράφηκε στον Charles Hurlock της AC Cars για ένα σασί και ένα σκάφος που θα ταίριαζε στον νέο Ford V8. Μέχρι το 1965, ο μηχανικός Ken Miles ήθελε να ταιριάζει την μηχανή για να κερδίσει το πρωτάθλημα SCCA A Production Class εναντίον της Corvette Grand Sport.

Ο Ford 427 αναπτύχθηκε με NASCAR κανονισμούς και ιπποδύναμη περίπου στους 400bhp. Με την βοήθεια των Ford και AC Cars, ή ομάδα της Shelby έφτασαν στο σχέδιο mark III για το σασί. Η Shelby παράγγειλε 100 αυτοκίνητα από την AC Cars.

Προβλήματα όμως στην τήρηση των προδιαγραφών έστειλαν την 427 Cobra εκτός αγώνων:  όταν η Shelby ήταν ήδη σε παραγωγή και με 50 κομμάτια τελειωμένα έφτασαν τα άσχημα νέα. Τελικά 53 big block Cobra ετοιμάστηκαν, πήγαν σε Αμερικανικές ομάδες και 34 σασί έμειναν χωρίς σπίτι…

Ο αντιπρόσωπος της Shelby στην ανατολική ακτή, ο κος Charles Beidler πρότεινε να βαφούν και να γίνει το ταχύτερο street αυτοκίνητο στον δρόμο. Ταυτόχρονα τελικά από τα 53 Cobras, CSX3001 μέχρι και CSX3053, που είχαν σταλεί στη Ford, τα 19 πουλήθηκαν για αγώνες και τα υπόλοιπα πήγαν σε τυχερούς ιδιοκτήτες.

Στον δρόμο το S/C είναι μια καθαρόαιμη μηχανή… Το περιοδικό Sports Car Graphic είχε καταγράψει 0-160 χλμ/ώρα σε 13.2 δευτ. όταν η τότε ικανότερη Aston Martin ήθελε 20”…

Λόγω της εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής είναι σχεδόν αδύνατο να δει κανείς κάτι αυθεντικό. Εσείς δείτε την στο γκαράζ του Τόνι Στάρκ στο Ironman…