Η δοκιμή ολοκληρώθηκε με επιτυχία…

Το αμερικανικό Ναυτικό χρησιμοποιεί – όπως και κάθε χώρα με αεροπλανοφόρο συμβατικής εκτόξευσης για τα τις Ομάδες Κρούσεις του καταπέλτες με ατμό εδώ και δεκατίες. Σήμερα φαίνεται πως μετά από 50 χρόνια η τεχνολογία αν και αξιόπιστη είναι προς αντικατάσταση αφού απαίτηση είναι να μπορούν να στείλουν στον αέρα περισσότερα αεροσκάφη.

Με νέα μαχητικά αεροσκάφη να αναμένεται να βρεθούν πάνω στο κατάστρωμα των αεροπλανοφόρων στα επόμενα χρόνια, μαχητικά που θα είναι βαρύτερα και πιο γρήγορα το σημερινό σύστημα δεν θα μπορεί να τα εκτοξεύσει όλα.

Έτσι το αμερικανικό Ναυτικό πριν λίγες ημέρες πέτυχε μια ιστορική πρωτιά αφού κατάφερε χάρη σε ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα που ονομάζεται EMALS να εκτοξεύσει αεροσκάφος. Το σύστημα αναμένεται να τοποθετηθεί για πρώτη φορά στην επόμενη κλάση αεροπλανοφόρων που ονομάζεται Gerald R. Ford.

Το πρώτο αεροσκάφος που εκτοξεύτηκε με το EMALS ήταν ένα F/A-18E Super Hornet του Ναυτικού και η δοκιμή έγινε στη βάση Lakehurst, πεδίο δοκιμών για το Ναυτικό των ΗΠΑ. Ο – στην ιστορία πλέον, πιλότος του ήταν ο Σμηναγός Daniel Radocaj που είπε πως είχε παρόμοια αίσθηση με έναν κανονικό καταπέλτη…

Το Defense News αναφέρει πως πριν την πλήρη δοκιμή είχαν γίνει 722 εκτοξεύσεις φορτίων με EMALS καταπέλτη. Η πρώτη έγινε στις 18 Δεκέμβρη…

Το 2011 θα δοκιμαστεί η εκτόξευση με το EMALS του βαρύτερου C-2 COD και του εκπαιδευτικού T-45 Goshawk.