Είτε μιλάτε για κάμερες, είτε για κινητά, είτε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το λίθιο είναι το υλικό για τις μπαταρίες που ‘κινεί’ το μηχανάκι σας…

Ο λόγος που οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου αντικατέστησαν τις νικελίο υδριδίου του μετάλλου (nickel-metal hydride) είναι πως έχουν περισσότερη ενέργεια ανά κυψέλη. Αυτό δεν σημαίνει όπως φαίνεται πως αυτό το σπάνιο υλικό αποτελεί την κορυφαία τεχνολογία…

Το Bloomberg αναφέρει πως επιστήμονες και μηχανικοί στο τεχνολογικό κέντρο της Ann Arbor της Toyota που βρίσκεται στο Michigan των ΗΠΑ αναζητούν το επόμενο βήμα στις μπαταρίες. Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων ισχυρίζεται πως ήδη υπάρχει εξέλιξη. Ο πιθανός αντικαταστάτης του Λιθίου αποτελείται από Mαγνήσιο και Θείο ενώ ο μηχανολόγος της Toyota κύριος Jeffrey Makarewicz αναφέρεται πως πιστεύει πως μπαταρίες με τα νέα αυτά υλικά μπορούν να είναι έτοιμες το 2020.

Το πρόβλημα με το λίθιο, λέει ο κος Makarewicz, είναι πως στη καλύτερη των περιπτώσεων μπορεί να ‘αποθηκεύσει’ 2,000 kilowatt ώρες ενέργειας. Αυτό προφανώς δεν είναι αρκετό για να δώσουν τέτοιες μπαταρίς δύναμη στα πλήρως ηλεκτρικά και άλλα ‘πράσινα’ οχήματα του μέλλοντος. Σκεφτείτε πως τα πιο προηγμένα τέτοια οχήματα, το Chevrolet Volt και το Nissan Leaf έχουν ‘χυμό’ μόνο 35 με 100 μίλια με μια φόρτιση. Σίγουρα σε σύγκριση με τα εκατοντάδες χιλιόμετρα ενός πετρελαιοκίνητου οχήματος αυτές οι αποστάσεις δεν είναι πρακτικές.

Επιπλέον ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα με κανονική (π.χ 500 χιλιόμετρα) αυτονομία, δεν θα έχει ανάγκη σταθμούς φόρτισης που ζήτημα είναι να φτάνουν τις εκατοντάδες σε όλο τον πλανήτη…

Πάμε για άλλα λοιπόν. Καλό…