Εκτός από τα F-22 και F-35 των ΗΠΑ, αλλά και το γαλλικό Rafale, το ευρωπαϊκό Eurofighter ‘Typhoon’ είναι το πλέον προηγμένο μαχητικό στον κόσμο. Ή όχι;

Χθες είχαμε την λεπτομερή έκθεση στο βρετανικό UK National Audit Office όπου εκδόθηκε λεπτομερής αναφορά για την κατάσταση του διαβόητου “Ευρωμαχητικού”- ή αλλιώς του… “Τυφώνα”. Όπως σχολιάζει το The Register λοιπόν τα… μαντάτα δεν είναι καλά για τους βρετανους φορολογούμενους:  το Eurofighter, λένε, είναι “…ακόμη χειρότερο value for money” από εκείνο που υπολογίζανε…

Τα πρώτα για… απόσυρση!

Το πλέον καταδικαστικό στοιχείο είναι πως η αγγλική Πολεμική Αεροπορία, η γνωστή μας RAF θα αποκτήσει μόλις 107 Typhoons όταν θα έχουν παραχθεί 160 για τους Άγγλους. Σήμερα έχει λάβει μόλις 70: τα τελευταία από τα 160 θα έχουν παραδοθεί το 2015 ΑΛΛΑ όπως ενημερώθηκε το the reg, “μέχρι το 2019” όλα τα Tranche 1 μαχητικά που παραδίδονταν μέχρι το 2008 στη RAF θα έχουν “αποσυρθεί”! Αυτό σημαίνει πως οι Άγγλοι θα έχουν πληρώσει για 160 jet αλλά σε υπηρεσία θα έχουν 107…

Αυτό σημαίνει πως το κόστος απόκτησης του Eurofighter/Typhoon είναι ακόμη ακριβότερο από το υπολογιζόμενο όταν η RAF αναμένονταν να έχει 160 αεροσκάφη. Συνολικά οι Άγγλοι θα έχουν πληρώσει για Έρευνα και Ανάπτυξη του Eurofighter, μαζί με τις αναβαθμίσεις, £23 δισεκατομμύρια!

Το κόστος με άλλα λόγια κάθενος από τα 107 μαχητικά θα έχει φτάσει τα £215 εκατομμύρια δηλαδή… 325.000.000 δολάρια το κάθε μαχητικό! Αν δε το βάλει κανείς κάτω ενδεχομένως το κονδύλι να είναι μεγαλύτερο από αυτό που πλήρωσαν οι αμερικανοί το Μαχητικό Των… μαχητικών το F-22 Raptor από τα οποία αγόρασαν 185 – όλα επιχειρεσιακά! Και μάλιστα το Raptor έχει τεχνολογία τρίτης γενιάς Stealth: το Eurofighter ΔΕΝ είναι σε τίποτα stealth…

Όπως αναφέρει όμως το δημοσίευμα, αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα με τα RAF Typhoons. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν προβλήματα με τη ροή των ανταλακτικών κάτι που δεν είναι να σε βάζει σε… απορία αφού μιλάμε για ένα project που είναι ‘σπασμένο’ σε εταιρίες και εργοστάσια στς Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και Αγγλία…

Οι ‘λογιστές’ του αγγλικού Σώματος Ορκωτών Λογιστών (ΝΑΟ) έγραψαν:

“Υπάρχουν ενδείξεις για προβλήματα με προγράμματα συνεργασίας όσον αφορά ανταλλακτικά και επισκευές εξοπλισμού. Έχουν υπάρξει ελλείψεις και μακρόχρονες καθυστερήσεςι για επισκευή εξοπλισμού σε μερικά από τα συμβόλαια… Το [2008] το πρόγραμμα αγοράς ανταλακτικών δεν περιλαμβάνει ποινές για αργή παράδοση…”

Επιπλέον οι πίλοτοι της RAF δεν θα μπορούν να βομβαρδίσουν ούτε… κοτέτσι μέχρι το 2016 – χρειάζεται η ολοκλήρωση αναβαθμίσεων.

Και άλλα τεχνικά και μη που μας κάνουν να… χαιρόμαστε – σχεδόν, με τα δικά μας υποβρύχια 214! 🙂