Αρκετές φορές μια δημιουργία μπορεί να καταστρέψει μια εταιρία, ή σχεδόν…

Αυτή είναι και η ιστορία με για το μοντέλο που παραλίγο να… καταστρέψει την General Motors! Είναι και ο τίτλος μιας ιστορίας που πρόσφατα δημοσιεύτηκε από το by Popular Mechanics για το Chevrolet Vega. Μια… καταστροφή!

Στα δε τέλη του 2010 είχαμε την επέτειο των 40th ετών από τότε που το Chevy Vega – όπως και τότε τα AMC Gremlin και Ford Pinto που επίσης είχαν βγει για το ίδιο κοινό, βγήκε στην αγορά για να ικανοποιήσει την ανάγκη για ένα ΙΧ στην λεγόμενη ‘subcompact’ κατηγορία: ένα αυτοκίνητο για τα ψώνια από το εμπορικό κέντρο…

Το Vega δεν ήταν… άσχημο και ο σχεδιασμός με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση πίσω ήταν κάτι που οι Αμερικανοί είχαν συνηθίσει. Και μια αρχιτεκτονική που δεν ήταν το πρόβλημα για το Vega…

Κι όμως πουλήθηκαν δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα πριν να σταματήσει η GM την παραγωγή, μια παραγωγή που κράτησε από το 1972 μέχρι το 1977. Επιτυχία.Χμμμ.., όχι! Και για δύο λόγους. Πρώτον τα Vega είχαν πολύ ασθενικά σώματα από απίστευτα λεπτό ατσάλι για να μειωθεί το βάρος και το κόστος, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να σκουριάζουν εύκολα και… άσχημα!

Δεύτερον, και το πιο σημαντικό, το πολύ… ‘προχώ’ για την εποχή μπλοκ κινητήρα από αλουμίνιο είχε απίστευτα συχνά καταστροφικές βλάβες και το σύστημα ψύξης ήταν κακοσχεδιασμένο και δημιουργούσε βλάβες. Καμένοι κινητήρες ήταν πολύ συχνό φαινόμενο και… καταστροφικές βλάβες και διαρροές λαδίου ήταν στην ημερησία διάταξη.

Και έτσι ένα αυτοκίνητο-θρύλος – εξ’ου και στην κατηγορία Legends – έστειλε την General Motors σε περιδίνηση…