Είναι το πρώτο αεροσκάφος jet μιας εταιρίας που έχουμε συνηθίσει να ακούμε για τα αυτοκίνητα της…

Το Honda “….light business jet” είναι σε δοκιμές και κατάφερε να ξεπεράσει το όριο ταχύτητας που είχαν θέσει οι κατασκευαστές του μόλις σε τρεις μήνες από την έναρξη τους. Το δημιούργημα του Michimasa Fujino που πρωτοσχεδιάσε το HondaJet με τη χαρακτηριστική θέση των κινητήρων πάνω από τα φτερά το 1997, είναι σε καλό δρόμο για να βγει στην παραγωγή…

Έτσι 15 χρόνια μετά την αρχική ιδέα το 5θέσιο jet κατάφερε να φτάσει σε ταχύτητα τα 425 KTAS (“knots true airspeed”) ή αλλιώς τα 787χλμ/ώρα (489μίλια/ώρα) στα 30.000 πόδια και με μάξιμουμ ταχύτητας το Mach 0.72. Ουσιαστικά έφτασε τη σχεδιαζόμενη ταχύτητα.

Το αεροσκάφος είναι σε καλό δρόμο για πρώτη παράδοση το 2012 και έτσι σύντομα οι πρώτοι πελάτες θα έχουν ένα αεροπλάνο με την χαρακτηριστική σχεδίαση “Natural-Laminar Flow” και την ειδική μύτη που βοηθά για να μειωθεί θόρυβος, να μειωθεί η κατανάλωση και να μείνουν οι ρύποι σε χαμηλό επίπεδο.

Η ισχύς έρχεται από δύο GE Honda HF 120 Turbofan κινητήρες με δύναμη 1880 λίβρες ο καθένας ενώ στο πιλοτήριο υπάρχει ένα πιλοτήριο σχεδιασμένο από τη Honda της Garmin, μοντέλο G3000. Μόνο οθόνες, τρεις τεράστιες 14” σε ευρεία σχεδίαση με λειτουργία αφής.

Ένα δεύτερο αεροσκάφος δοκιμών για την αμερικανική FAA είναι έτοιμο ενώ το τρίτο αεροσκάφος θα χρησιμοποιηθεί για δοκιμές μηχανικών συστημάτων. Συνολικά πέντε αεροσκάφη θα μετέχουν στις δοκιμές ενώ το HondaJet θα παράγεται σε νέες εγκαταστάσεις στην Βόρεια Καρολίνα.

Maximum Ταχύτητα @ FL300: 420KTAS
Ρυθμός Ανόδου: 3990 πόδια/λεπτό
Απόσταση απογείωσης: 3120 πόδια
Απόσταση προσγείωσης: 2500 πόδια
Κινητήρες: GE HONDA / HF120, ισχύς -1880 λίβρες ο καθένας
Διαστάσεις: Ύψος 4.03 μέτρα, Μήκος 12.71 μέτρα, Εκπέτασμα 12.15 μέτρα
Φορτίο: 2 άτομα πλήρωμα + 5 επιβάτες

Απλά όταν θα λές “…πήρα ένα Honda”, δεν θα είναι σίγουρο πως μιλάς για… όχημα!