Όπως λέει η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία (USAF) οι νέες επιστρώσεις δεν θα μειώσουν το ‘ίχνος’ των αεροσκαφών στα ραντάρ…

Η USAF έχει σίγουρα μερικά από τα ικανότερα αεροσκάφη στον κόσμο στον στόλο της. Τα πλέον ικανά από αυτά είναι τα F-22 και του υπό εξέλιξη F-35.

Παρόμοια σε πολλά τους στοιχεία τα F-22 και F-35 είναι αεροσκάφη που είναι σχεδιασμένα από ‘λευκό χαρτί’ ώστε να έχουν χαρακτηριστικά stealth και να μην είναι εύκολο να εντοπιστούν από τα ραντάρ. Καθώς το F-35 είναι νεότερο σε σχεδίαση και τα υλικά του, ειδικά τα απόρρητα υλικά που απορροφούν τις ακτίνες των ραντάρ, έχουν εξελιχθεί περισσότερο από εκείνα του F-22, η κατασκευάστρια και των δύο μαχητικών Lockheed μόλις ανακοίνωσε πως θα ενσωματώσει τα υλικά που χρησιμοποιεί το F-35 στα F-22 που είναι υπό κατασκευή από τον συνολικό στόλο των 187 που θα έχουν οι Αμερικανοί στο οπλοστάσιο τους.

“Μερικές από τις χαμηλής ορατότητας επιστρώσεις και υλικά για την πλήρωση κενών του F-35 έδιναν πλεονεκτήματα και έτσι ενσωματώθηκαν στο Raptor,” είπε o Jeff Babione, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής του προγράμματος F-22 στη Lockheed Martin.

Όπως αναφέρει το Defense News ο Babione ισχυρίζεται πως οι νέες άκρως απόρρητες επιστρώσεις δεν αλλάζουν το ίχνος ραντάρ του F-22. Οι επιστρώσεις σύμφωνα με τον Babione απλά θα μειώσουν το κόστος συντήρησης: “[Το πρόγραμμα F-35] είχε μερικά πιο ανθεκτικά υλικά από εκείνα που είχαν ανακαλύψει για το F-22. Έτσι το σύστημα μας είναι καλύτερο και μειώνεται το κόστος ζωής του F-22,” είπε…

Όπως σημειώνει ο αμυντικός αναλυτής Dan Goure “δεν θα μεταμορφωθεί το αεροσκάφος αλλά θα κάνει τη χρήση του στόλου του F-22 πιο φθηνή, κάτι που είναι απίστευτα σημαντικό με βάση το μικρό μέγεθος του στόλου.”

Από την άλλη υπάρχει και ο αντίλογος που λέει πως θα μειωθεί τελικά και η ορατότητα στα ραντάρ του F-22 όπως λέει ο Goure – μικρότερα και λιγότερα κενά είναι ΠΟΛΥ σημαντικά στην απόρρητη τεχνολογία stealth.

Η Lockheed έπρεπε να κάνει αλλαγές στο F-22 που δεν τις είχε ανάγκη το F-35. Ο Goure λέει πως “είναι το υψηλότερο επιχειρησιακό ύψος του F-22 και οι υψηλότερες ταχύτητες που ασκούν άλλες πιέσεις στα υλικά.

Έτσι τα μόνα F-22 με με το νέο υλικό θα είναι τα πρόσφατα lot 9 aircraft που είναι στο τελευταίο στάδιο κατασκευής και πιστοποίησης.

Να θυμίσουμε πως τα F-22 δεν επιχείρησαν στη Λιβύη επειδή ήταν πολύ προηγμένα και πολύ… κατώτερα!