Το ακούσαμε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας και είναι μια εξέλιξη με πολλές αναγνώσεις: η Conde Nast είπε στο AdAge που θα αρχίσει να μειώνει το ρυθμό με τον οποίο θα ετοιμάζει περιοδικά του ομίλου για το iPad. Γιατί;

Σύμφωνα με το AdAge, η Conde Nast, ένας κολοσσός των εκδόσεων, αισθάνεται πως οι “συνθήκες δεν οι απολύτως σωστές για να παραδοθούν οι εκδόσεις των app στον “…βαθμό που θέλουν οι διαφημιστές.” Με άλλα λόγια οι πωλήσεις δεν είναι… εκπληκτικές.

Οι πωλήσεις δεν θα είναι βέβαια εντυπωσιακές μέχρι να μειωθεί το κόστος ανά τεύχος. Μια μείωση που πρέπει να φτάσει το 60-80%: ένα GQ για το iPad κοστίζει $4.99, ενώ το GQ μέσω συνδρομής κοστίζει κοντά στο ένα δολάριο: πολλά τα χρήματα για να τα δώσει ένας χρήστης tablet…

Μια πολιτική λανθασμένη ή ακόμη και ανόητη: όλοι γνωρίζουν πως τα περιοδικά δεν βγάζουν χρήματα με τις πωλήσεις τους αλλά με τη διαφημιστική δαπάνη. Έτσι η φιλοσοφία με την οποία λειτούργησε η μεγάλη εκδοτική εταιρία ήταν εσφαλμένη – και… ολίγον ‘πονηρή’ αφού βασίστηκε στη δίψα των αρχικών χρηστών iPad για περιεχόμενο…

Το έτερο πρόβλημα στην αύξηση των πωλήσεων για τα περιοδικά είναι και το απλό της… συνήθειας: δεν υπάρχει ένα ενιαίο ‘κατάστημα’ ή αν θέλετε e-περίπτερο (!) για να ‘ψωνίσεις’ περιοδικά και τεύχη. Μέχρι σήμερα υπάρχουν οι δωρεάν apps, και ύστερα ο αναγνώστης πληρώνει το τεράστιο ποσό για κάθε τεύχος.

Ουσιαστικά υπάρχει η ανάγκη για αυτό το… e-περίπτερο που θα λειτουργεί σαν το iBookstore και θα αγοράζεις το τεύχος για $0.99 ( ή το ίδιο σε ευρώ).

Η λύση; προφανώς η δημιουργία αυτού του περιπτέρου με τιμές στα 99 λεπτά και ετήσια συνδρομή στα $10 ή ευρώ…

Και ύστερα θα έρθουν οι πωλήσεις και οι διαφημίσεις…