Ο Paulo Coelho είναι ένας από τους πλέον πετυχημένους συγραφείς φαντασίας σήμερα και χρησιμοποιεί ενεργά τα social media για να έχει από κοντά τους αναγνώστες του. Τα τελευταία 25 χρόνια ο συγγραφέας από τη Βραζιλία έχει μια μεγάλη ‘βάση’ φανατικών αναγνωστών. Τι κάνει με τα social media;

Για την online παρουσία του ο συγγραφέας αξιοποιεί τις 3 κύριες πλατφόρμες: blogging, Facebook και Twitter. Συγγραφείς και εκδότες μπορούν ίσως να πάρουν μια… γεύση και ιδέες από το πως ο Coelho χρησιμοποιεί social media.

Είναι δε σημαντικό πως μεγάλο μέρος από το υλικό του Coelho στα social media είναι δικό του αν και υπάρχει προσωπικό που τον φροντίζει.

Blogging

Ο Coelho έχει μπει στο blogging εδώ και 5 χρόνια, από τον Απρίλιο του April 2006. Χρησιμοποιεί WordPress και έχει κατά μέσο όρο 50 σύντομα post το μήνα. Τα posts είναι ένα μείγμα από αυτό-προώθηση και αυτο-βοήθεια. Κατά βάση ο Coelho δεν χρησιμοποιεί το blog του σαν ένα μέσο για δημιουργική γραφή. Είναι μάλλον ένας τρόπος να έχει ‘στο χέρι’ τους αναγνώστες…

Facebook

Όπως περιμένετε ο Paulo Coelho είναι δημοφιλής στο Facebook. Στη Facebook σελίδα του έχει 5.5 εκατομμύρια φαν. Το περιεχόμενο έχει syndicated blog post, αλλά και φιλοσοφικές αναφορές. Σε αντίθεση με το blog, ο Coelho δεν δημιουργεί όπως φαίνεται, αυθεντικό υλικό για τη σελίδα του Facebook.

Το περισσότερο περιεχόμενο είναι είτε αυτόματα τροφοδοτούμενο μέσω blog feed είτε γενικού τύπου από τους βοηθούς του. Οι ατάκες είναι πολλές όπως η “If you must say yes, say it with an open heart. If you must say no, say it without fear,” που έχει 28,265 ‘likes’ και περισσότερα από 1,000 comments…

Twitter

To Twitter είναι ο κύριος άλλος δίαυλος για την στρατηγική social media του Coelho και έχει περισσότερους από 1.6 million followers στην πλατφόρμα του. Τα Coelho’s tweets είναι μείγμα από αγγλικά και πορτογαλικά. Είναι τακτικός tweeter, με 12-15 την ημέρα.    

Πολλά tweets φαίνεται να είναι του ίδιου του Coelho αν και – όπως με τη σελίδα στο Facebook Page – έχει και δικά του… τσιτάτα. Για παράδειγμα: “Follow the signs along the path with trust and without doubts”.

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει διαδραστικότητα που δείχνει πως ο Coelho θέλει όντως να έχει κρατημένους τους αναγνώστες στο Twitter. Για παράδειγμα ο Twitter user @YasserHareb ρωτά τον Coelho πως βρίσκει χρόνο για να γράφει και του απαντά: “Time is easy. Subjects are difficult. How do you find time to not writing?”

Για τον Paulo Coelho, το ‘low maintenance’ blogging είναι η βάση για τη στρατηγική social media με το Facebook (5.5 εκατομμύρια φαν) το Twitter (1.6 εκατ. followers) να είναι βασικές πλατφόρμες.

Έχει και YouTube κανάλι και κάνει και… πειρατεία στα βιβλία του .

Μοιάζει να κάνει σωστή διαχείριση…