Για μισό αιώνα οι κύριοι της Volvo είχαν σαν ‘θεματική’ τα ασφαλή… γεροδεμένα αυτοκίνητα. Αυτό άλλαξε πριν από 50 χρόνια με το πρώτο P1800 που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.

Αν και έχει αναφερθεί ως ένα αυτοκίνητο με Σουηδική, Βρετανική και Ιταλική ‘αύρα’, το εντυπωσιακό διθέσιο τελικά αποτέλεσε ένα ακόμη πιο… σκανδιναβικό όχημα από ότι φανταζόμασταν.

Το P1800 ήταν η δεύτερη προσπάθεια της Volvo να ετοιμάσει ένα σπορ αυτοκίνητο μετά την αποτυχία του εμπνευσμένου από την Corvette και κατασκευασμένου από ίνες γυαλιού P1900 roadster. Ένα αυτοκίνητο που ακυρώθηκε μετά από την κατασκευή λιγότερων των 70 οχημάτων εξαιτίας της κακής ποιότητας.

Ο ειδικός σύμβουλος κος Helmer Pettersνon ανέλαβε το όλο σχέδιο και ο γιος του, με το ψευδώνυμο Pelle είχε μόλις πιάσει δουλειά για την Ιταλική carrozzeria Pietro Frua, στην εταιρία που ο ‘μπαμπάς’ Petterson είχε αναθέσει τον σχεδιασμό του νέου αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τη Volvo, ο Helmer Petterson έφερε πέντε σχέδια στη Volvo: τέσσερα που είχε εγκρίνει Frua και ένα που είχε ολοκληρώσει ο… υιός και ο μπαμπάς Helmer Petterson έλαβε την τελευταία στιγμή.

Το συμβούλιο ομόφωνα ενέκρινε το σχέδιο του νεαρού Pelle Petterson, και ο 25χρονος από το Gothenburg που αργότερα θα γινόταν διάσημος σχεδιαστής σκαφών και ναυτικός πέτυχε.

Παρόλαυτα η όλη εξέλιξη εκνεύρισε τον πρόεδρο της Volvo president Gunnar Engellau που ορκίστηκε πως θα το σχέδιο θα αποδοθεί μόνο στον Frua ότι και να συμβεί. Μόνο το 2009 ο κατασκευαστής επιβεβαίωσε πως ο νεαρός Petterson είχε σχεδιάσει το P1800.

Στα 12 χρόνια παραγωγής του, το αυτοκίνητο παρήχθη και από τη Βρετανική Jensen στο West Bromwich της Αγγλίας για λίγο αλλά η Volvo δεν ικανοποιήθηκε με την ποιότητα κατασκευής και μετά από μόλις 6.000 οχήματα που φτιάχθηκαν στη Βρετανία άρχισε την παραγωγή μιας νέας σειράς της 1800S στη Σουηδία.

Το 1962 ο Roger Moore ξεκίνησε να οδηγεί ένα άσπρο P1800 στην τηλεοπτική σειρά “The Saint”. Στον Moore άρεσε τόσο πολύ που αγόρασε ένα για τον εαυτό του. Το δε 1966 κύριος Irv Gordon αγόρασε ένα κόκκινο P1800 στις ΗΠΑ από μια αντιπροσωπεία στο Long Island. Το έχει ακόμη και έχει 2.8 εκατομμύρια μίλια στο κοντέρ. Είναι παγκόσμιο ρεκόρ.

Η παραγωγή σταμάτησε το 1973 ενώ πολλά στοιχεία του όπως το ‘σηκωμένο’ πίσω μέρος επιβίωσαν στο 480 και ο σημερινό C30.