Επιπλέον η εταιρία έχει βρει τρόπο να αυξήσει την ώση στον κινητήρα και ειδικά για την έκδοση των Πεζοναυτών του F-35.

Ως γνωστόν το πρόγραμμα του μαχητικού F-35 στις ΗΠΑ έχει ξεπεράσει τα όρια του προϋπολογισμοί και είναι πίσω από τον προγραμματισμό. Από την άλλη όσοι το έχουν αναλάβει, εργάζονται σκληρά στο να μειώσουν το κοστολόγιο και να φέρουν την εξέλιξη στο σωστό χρόνο.

Ένα από τα πλέον ακριβά εξαρτήματα του F-35 είναι και ο κινητήρας που κατασκευάζεται από την Pratt & Whitney. Η εταιρία ανακοίνωσε πως προσπαθεί να μειώσει το κόστος του κινητήρα και πως η τιμή θα μπορούσε να πέσει στα επόμενα χρόνια.

Τα νέα έρχονται πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στο Πεντάγωνο και την κύριο κατασκευαστή, την Lockheed Martin για μια ακόμη φουρνιά από μαχητικά. Ο κος Bennett Croswell, πρόεδρος της Pratt & Whitney για το τμήμα των στρατιωτικών κινητήρων είπε δε πως έχουν “… δραστηριότητες που είναι σχεδιασμένες για να μειώσουν το κόστος στον παραγωγή από την [χαμηλού ρυθμού] παραγγελία 5.”

Η 5η φουρνιά των μαχητικών F-35 είναι μέρος της παραγγελίας με κωδικό LRIP 5. Η Pratt & Whitney σχεδιάζει να μειώσει το κόστος του κινητήρα F135 στην ίδια τιμή με τον κινητήρα F119 που χρησιμοποιεί το F-22A.

Είναι άγνωστο για τι τιμές μιλάμε αλλά η Pratt & Whitney είπε πως θα μπορέσει να έχει ‘πιάσει’ τις τιμές στις διαπραγματεύσεις για την 4η παραγγελία και να δώσει την τιμή στην 5η .

Και ενώ είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις για τον κινητήρα του ακριβότερου προγράμματος που έχει ετοιμαστεί στην ιστορία μια ΠΑ, η Pratt & Whitney ανακοίνωσε πως βρήκε και τρόπο για να αυξήσει την ώση του F135 στην έκδοση κάθετης προσγείωσης του F-35 που θα χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί Πεζοναύτες. Επιπλέον 100 λίβρες ώσης και προσπαθεί να μειώσει το βάρος κατά 100 λίβρες.

Ταυτόχρονα υπάρχει τμήμα των πολιτικών στην κυβέρνηση των ΗΠΑ που θέλει να δει να ξεκινά ξανά η εξέλιξη ενός 2ου κινητήρα όπως αυτός που ακυρώθηκε τον Μάρτιο λόγω περικοπών…