Η πρώτη ημέρα στη CEATEC 2011 είχε τις Sony και Toshiba σε… μονομαχία στο El 4K και μάλιστα με προϊόντα που τον Δεκέμβρη θα είναι σε καταστήματα της αγοράς της Ιαπωνίας…

Η Toshiba παρουσίασε μια 4K τηλεόραση για την ιαπωνική αγορά χωρίς γυαλιά, τη Regza 55X3, ενώ η Sony έδειξε τον 4K home βιντεοπροβολέα, τον VPL-VW1000ES.

Αν σε κάθε περίπτωση έχετε déjà vu να πούμε πως δεν κάνετε λάθος. Και τα δύο προϊόντα έχουν ανακοινωθεί ήδη – η Toshiba στην IFA 2011 με κωδικό 55ZL2 και ο προβολέας της Sony στη φετινή IBC. Ταυτόχρονα και η Sharp έδειξε μια 4K τηλεόραση στη CEATEC αλλά είναι πρωτότυπο…

Τι διαφορετικό έχουν αυτές οι ανακοινώσεις λοιπόν; Μα πως ανακοινώνονται σε μια χώρα που έχει ήδη 4K στα σκαριά και μάλιστα σε τηλεοπτικές μεταδόσεις ενώ ήδη από το 2005 οι Ιάπωνες είχαν πετύχει 4K real-time μετάδοση μιας 4K εικόνας στο πανεπιστήμιο της California στο San Diego από το πανεπιστήμιο του Keio στο Τόκιο με οπτικό μέσο μετάδοσης.

Από τότε η Sony είναι η πρωτοπόρος σε 4K προβολή με 10,000 4K συστήματα προβολής σε όλο τον κόσμο.

Αν δε σκεφτούμε πως η NHK – η ιαπωνική ΕΡΤ, έχει δοκιμάσει το Super Hi-Vision σε ανάλυση και σε συνεργασία με το BBC για τους Ολυμπιακούς του 2012 – και μάλιστα με ανάλυση 7,680 x 4,320 pixels, 16 φόρες το 1080p.

Σε τι χρειαζόμαστε το 4K; Όπως και η Toshiba Regza 55X3 μπορεί να αναπαράγει 4K και έτσι η εικόνα του 4K είναι που “… ισοδύναμη με ανάλυση από 35άρι φιλμ”.

Τι εμποδίζει το 4Κ; Πρώτον, ακόμη… δεν συνηθίσαμε το full HD! Και δεύτερον το 4K είναι πανάκριβο. Η Toshiba μιλά για 900,000 Γιεν για τη Regza 55X3 ενώ η Sony θα ζητά για το υπέροχο… ‘τέρας’ τον VW1000ES 1.68 εκατομμύρια Γιεν.

Από την άλλη ακόμη και το κόστος δεν είναι το σοβαρότερο ζήτημα για να ‘τσιμπήσει’ το κοινό, άλλωστε ο θρυλικός προβολέας Sony Qualia 004 ήταν ακριβότερος και δεν άργησε να πουλήσει αλλά και να πέσει σε τιμή η τεχνολογία του. Το ζήτημα με την ανάλυση 4K είναι πως όπως με την εποχή DVD, θα πρέπει αν κάνεις upscale των Blu-ray. Και έτσι βέβαια, η εικόνα θα είναι μοναδική για ένα σπίτι ενώ πρώτοι αγοραστές ή αλλιώς οι “very early adopters” δεν θα διστάσουν.
υπολογίζει να πωλεί 1,000 μονάδες Regza 55X3 το μήνα…

Τι κάνουν όμως Sony και Toshiba σε καιρό κρίσης να ‘ανοίγουν’ το επόμενο κεφάλαιο της εικόνας; Μα ότι κάνουν οι Μεγάλοι: μπαίνουν πρώτοι στην αρένα….