Το Toyota’s i-ROAD περιγράφεται σαν ένα “fully-enclosed, two-seater, three-wheeled, fully-electric, Personal Mobility Vehicle (PMV).”

toyota-i-road 2

Το i-ROAD ενσωματώνει αυτό που η Toyota ονομάζει ‘Active Lean’ technology, που “automatically balances the vehicle when cornering or traveling over stepped surfaces” according to the press statement.

toyota-i-road 12

Με πλάτος 850mm δεν είναι πιο πλατύ από το τρίκυκλο Piaggio MP3 των 760 mm και άρα κινείται σαν scooter μέσα από την κίνηση με μεγαλύτερη άνεση φυσικά.

Το i-ROAD είναι, φυσικά, ηλεκτρικό με εμβέλεια 30 μίλια…

toyota-i-road 3

Κάθονται δύο άτομα στο i-ROAD, μια εξέλιξη του πρωτότυπου i-SWING του 2005 και του i-UNIT του 2006 όπως και του i-REAL που παρουσιάστηκε στο 2007 Tokyo Motor και το 2009 Tokyo Motor Show.

toyota-i-road 4

Η Toyota επισήμως για το i-ROAD λέει: “Toyota is paving the way for several types of eco car to co-exist in the future, by adapting its Hybrid Synergy Drive technology for use in plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs), electric vehicles (EVs) and fuel cell vehicles (FCVs). While hybrids, plug-in hybrids and FCVs are ideal for mainstream use over medium to long distances, Toyota believes in the feasibility of EVs to serve as a main mode of transport for short urban journeys, and has 10 years’ experience in the research and development of PMVs.”

toyota-i-road 11

toyota-i-road 6

toyota-i-road 7

toyota-i-road 8

toyota-i-road 9

toyota-i-road 10

“People using this kind of vehicle want something that is more comfortable, offers better weather protection and is safer than a two-wheeler such as a scooter or motorcycle, but has similar benefits of low running costs, easy parking and around-town maneuverability.”

Το i-ROAD θα έχει μήκος 2,350mm, ύψος 1,445mm και μεταξόνιο 1,700mm με δύο κινητήρες 2kW.

Αδιάβροχο, απλό και χρηστικό και ‘πράσινο’ για Commuters. Καλό.