Τα στοιχεία έρχονται από τον κο Adrian Chmielarz, πρώην αφεντικό της developer People Can Fly που επιβεβαιώνει πως το PlayStation 4 είναι σχεδόν 50% ταχύτερο από το Χbox One στην ανάπτυξη των games…

ps4-killzone-shadow-fall-second-dual-shock-4-playstation

Το PlayStation 4 έρχεται το Νοέμβριο και ο κος Adrian Chmielarz επιβεβαιώνει πώς έχει πλεονέκτημα σε σχέση με το Xbox One με βάση την εμπειρία του και άλλους δημιουργούς κάτι που εξήγησε στο NeoGAF και ειδικά στην ανάπτυξη των games.

“Devs I know — and as someone has shown it before, some other devs already talked about it too — claim that there’s 50% speed difference WHEN DEVELOPING in cross-gen/next-gen PS4/XO games. So there we are, I said it and I stand by it,” είπεs.

To πλεονέκτημα δεν αφορά τόσο σε developers για multi-platform τίτλους: “I know that devs — well, most of them — will do whatever they can do get you the best games possible. You’re going to see a lot of multiplatform games this next gen, just as you’ve seen them in this gen, so it’s in studios’ best interest that there’s no clear advantage in one version over the other.”

“Does it mean studios will cripple PS4 versions to match XO ones? Not really, do not underestimate the devs. Most of the time devs have a target and they meet this target. If it’s a multiplatform game, it’s designed with this in mind from the start.

“So maybe it’s not maxing out one console while going 100% on the other. Maybe it’s 100% on both, but they take extra time for super-extra optimizations on the weaker hardware to make sure things look the same as on the more powerful platform.”

Ο δε κος Chmielarz σημείωσε και πως ένα από τα ομορφότερα games αυτής της γενιάς, το The Last of Us, δημιουργήθηκε στο PS3…