Ένα απίστευτο βίντεο. Η NASA μόλις έριξε ένα βίντεο που δείχνει 29,375 αστεροειδείς και κομήτες που βρήκε το Near-Earth Object Wide-Field Infrared Survey Explorer (NEOWISE). Ναι, βίντεο και ναι, ΧΙΛΙΑΔΕΣ!

Το βίντεο συμπίτει με το τέταρτο έτος των παρατηρήσεων του NEOWISE που μάλιστα αναγνώρισε 10 πιθανότατα επικίνδυνους near-Earth αστεροειδείς.

Το NEOWISE ξεκίνησε τη ζωή του ως Wide-field Infrared Explorer (WISE) στις 14 Δεκεμβρίου 2009 με στόχο να βρει αστέρια, γαλαξίες και αστεροειδείς και μέχρι το 2011 είχε σκανάρει δύο φορές τον ουρανό και είχε ‘δει’ 3/4 του δισεκατομμυρίου αστρικά αντικείμενα. Από τις 17 Φεβρουαρίου, 2011 το WISE δε είναι σε ύπνωση.

Αργά το 2013 οι πομποί του, με όνομα NEOWISE πλέον, διαστημικού σκάφους επανεκκινήσαν και ένας απίστευτος αριθός 29,375 αντικειμένων του ηλιακού συστήματος ανακαλύφθηκαν από το NEOWISE από την εποχή του rebranding, με 788 near-Earth objects και 136 κομήτες μέσα!

Η πιο σημαντική αποστολή του NEOWISE; Να ανακαλύπτει αντικείμενα με τον χαρακτήρα potentially hazardous asteroids (PHAs). Για να ανήκει ένα αντικείμενο εδώ θα πρέπει να ‘περνά’ σε απόσταση πέντε εκατομμυρίων μιλίων από τη Γη και να μπορεί να επιβιώσει εαν περνούσε μέσα από την πυκνή ατμόσφαιρα του πλανήτη μας.

Στην 4η χρονιά της αποστολής του το NEOWISE έχει συλλάβει 2.5 εκατομμύρια υπέρυθρες εικόνες, ανακάλυψε πολλά solar system bodies, όπως και 10 νέα PHAs.

“NEOWISE continues to expand our catalog and knowledge of these elusive and important objects,” λέει η κα.Amy Mainzer, NEOWISE principal investigator στο NASA’s Jet Propulsion Laboratory στη Pasadena της California. “In total, NEOWISE has now characterized sizes and reflectivities of over 1,300 near-Earth objects since the spacecraft was launched, offering an invaluable resource for understanding the physical properties of this population, and studying what they are made of and where they have come from.”

Τα πρώτα τέσσερα χρόνια παρατηρήσεων υπάρχουν σε ένα mission archive website με το resource να περιέχει 10.3 εκατομμύρια image sets, μια database με περισσότερες από 76 δισεκατομμύρια ανιχνεύσεις πηγών.

Και τώρα τα NEOWISE data εικονοποιήθηκαν σε ένα νέο NASA. Εκπληκτικό