Η γενιές αλλάζουν και η βιομηχανία των TV πρέπει να το κάνει επίσης. Από τους millennials στην Generation Z που αντικαθιστούν τους baby boomers. Και ποια είναι η επανάσταση που φαίνεται να έρχεται; Μα η μετατροπή των τηλεοράσεων από…

… ‘landscape’ σε ‘portrait’. Κάθετες δηλαδή!

Στην εποχή των smartphones είμαστε και Οργανώσεις όπως αυτή των European Association of Broadcasters (EAB) και την American Broadcast Union (ABU)ετοιμάζονται για τα νέα standards σε κάθετη κατεύθυνση! Και σε OTT streaming φορμά αλλά και σε πρόγραμμα εκπομπής.

Η κα.Claudia Macarone λέει: “We’ve done focus groups with the target customers and the vertical TV format was a smashing success. However, when we asked the participants to hook it up they were baffled at the sight of a coax cable. Nobody recognized it. One participant thought it was a legacy networking cable. The rest just stared in bewilderment.”

Ο δε κ.Thierry Gautier του Vertical TV Industry Forum λέει: “The whole content production chain will need to be changed overnight. This is a far more profound change than the one from SD to HD or HD to UHD. Companies will need to write off all their tools and equipment. On the upside, it’s a gigantic opportunity for companies in the production tools business”.

Από την άλλη ο Paul Green της DisplayQuest λέει πως δεν υπάρχει θέμα!
“We don’t really care. Pixels are pixels. Thank goodness for square pixels. We continue to supply the same panels. We didn’t see this coming but by a very fortunate coincidence our controller chips were prepared for portrait-format digital signage, giving us the flexibility we didn’t realize we needed,” είπαν άτομα της βιομηχανίας.

Η δε Sony ετοιμάζεται για Xperia τηλεοράσεις;

Καλή Πρωταπριλιά