Αν και με αργά βήματα, φαίνεται πως οι Βρετανοί βάζουν τα πρώτα μέτρα στην κούρσα για ένα μαχητικό 6ης Γενιάς. Η ΒAE Systems μάλιστα αποκάλυψε τις ψηφιακές τεχνικές με τις οποίες το Tempest θα…

…περάσει σε επόμενα στάδια με ψηφιακά εργαλεία. Αυτό θα το πετύχουν με computer-simulated “ψηφιακά δίδυμα” του μαχητικού αλλά και 3D-printed, “τυπωμένα” δηλαδή μοντέλα. Στόχος όλων των νέων τεχνικών είναι να επιταχυνθεί η ανάπτυξη ώστε μέχρι το 2035 να είναι το μαχητικό σε υπηρεσία. Να θυμίσουμε μάλιστα πως μαζί στο σχέδιο είναι η Ιταλία και η Σουηδία.

Αν και η χρήση αυτού του ψηφιακού διδύμου είναι κορυφαία τεχνολογικά λύση, οι προσομοιώσεις θα είναι πάντως σύμφωνα με την εταιρία δύσκολο να καλύψουν όλες τις απαιτήσεις της αεροδυναμικής σχεδίασης. Για αυτό η BAE δημιουργεί και τα 3D-printed μοντέλα για δοκιμές σε αεροδυναμικά τούνελ υπερηχητικών μοντέλων.

“The digital twin concept we have developed will be used to design, test, and support every single system and structure for Tempest,” είπε ο κ.Paul Wilde, Υπεύθυνος των Airframe Technologies.

Στόχος ο χρόνος: “By taking an entirely digital approach to the challenge the UK Government has set us, we’re transforming the way we work and adding incredible value to the program. We can achieve what traditionally would have taken a number of months in a number of days. As a result, we’re working faster for the future, and we’re using the virtual environment to create endless opportunities for our engineers to experiment without boundaries, and with open minds – key to the future innovation of the program.”

Αυτή τη στιγμή σε φάση concept το Tempest θα αντικαταστήσει και το F-35 Lightning II αλλά και τα Typhoon στα 2040s. Η σχεδίαση μιλά για δικινητήριο, δέλτα πτέρυγας stealth μαχητικό με hypersonic πυραύλους αλλά και έλεγχο σμηνών από drone. Κινητήρας από τη Rolls-Royce και άφθονη ισχύς ώστε να μπορεί να λειτουργήσει και όπλα laser.

Η BAE εργάζεται και με τις Rolls-Royce, Leonardo αλλά και τη MBDA για να προσχωρήσει η τεχνολογία σε 60 τομείς όπως οι προηγμένοι αισθητήρες αλλά και τα συστήματα deep-learning artificial intelligence. Αυτή η ιδέα του “ψηφιακού διδύμου” δημιουργεί και το εργοστάσιο που θα κατασκευάζει τα αεροσκάφη, το “Factory of the Future” στο Warton του Lancashire στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Προηγμένα ρομπότ, βάσεις δεδομένων, μηχανήματα νέας γενιάς για την κατασκευή του Tempest ώστε να αντικατασταθούν από ρομποτικές οι κλασικές γραμμές παραγωγής. Η BAE μαζί με τις εταιρίες-συνεργάτες, θα χρησιμοποιήσει τα αποτελέσματα των ερευνών στις νέες τεχνικές παραγωγής για να να ετοιμάσει για τη βρετανική κυβέρνηση αυτό που ονόμασε Outline Business Case στο πλαίσιο της του συνολικού Combat Air Acquisition Προγράμματος.

“Designing an aircraft has traditionally been an opportunity which comes up once in someone’s career which causes real challenges of transferring skills and knowledge,” είπε ο κ.Michael Christie, Διευθυντλης για τα Future Combat Air System στην BAE System.

Φιλόδοξος είναι ο στόχος για τη νέα μέθοδο παραγωγής:
“The technologies now available to us mean that we can reduce the design cycle which in itself is good for the affordability of a program, but we can also perform more cycles very quickly until we get it right. The UK Government has set us a significant challenge, but the program has some of the boldest and brightest minds on board, who are breaking milestones at an accelerated pace and developing technologies and techniques that will be game-changing for the UK defense industry and beyond.”

Από την άλλη βέβαια είναι οι Γάλλοι με τους Γερμανούς και τους Ισπανούς και το δικό τους 6ης Γενιάς Πρόγραμμα. Για να δούμε…