Το Lockheed Martin F-35 Lightning II είναι μεν έναν από τα νεότερα αεροσκάφη εκεί έξω ΑΛΛΑ, πολλά χρόνια πριν εξοπλίστηκε με την τεχνολογία της ‘εποχής’. Το πρώτο αεροσκάφος πέταηε το 2006 ενώ οι U.S. Marine Corps πήραν το F-35B το 2015 και η…

…Αμερικανική Αεροπορία πήρε το F-35A ένα χρόνο μετά και το Ναυτικό άρχισε να πετά τα F-35C το 2019. ΚΑΙ, αυτό σημαίνει πως το αεροσκάφος χρειάζεται αναβάθμιση!

Όπως αναλυτικά έχουμε γράψει θα υπάρξουν 75 αναβαθμίσεις με το Block 4 κάτι που για να γίνει απαιτεί αυτό που η USAF νέες δυνατότητες σε “computational horsepower”. Η αναβάθμιση ονομάζεται “Continuous Capability Development and Delivery” και θα αποδώσει περισσότερη υπολογιστική ισχύ, δυνατότητα επεξεργασίας και μνήμη στα F-35. 

Αυτό είναι το Technology Refresh 3 (TR-3). Μια σουίτα από αναβαθμίσεις στον πυρήνα των μονάδων επεξεργαστικής ισχύος και τη μνήμη ώστε να μπορεί το μαχητικό να διαχειριστεί το νέο software του Block 4. Το Block 4 software αναβαθμίζει την ευελιξία των F-35 με περισσότερους πυραύλους, μεγαλύτερη εμβέλεια ενώ το F-35 θα δουλεύει και AI-flown wingmen όπως το XQ-58A “Valkyrie” Unmanned Combat Aircraft μέσα από το πρόγραμμα Skyborg. Χάρη και στην υπολογιστική ισχύ τα F-35B και C θα έχουν και καλύτερες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου.

Αλλαγές φυσικά θα υπάρχουν και στον οπλισμό.

H USAF είπε πως η πτήση κράτησε 50 λεπτά και απέδωσε ένα “specially instrumented flight test aircraft” με ένα πιλότο από την 461st Flight Test Squadron. Το F-35 με τους νέους υπολογιστές πέταξε μέχρι και στσα 35,000 πόδια και έφτασε σε ταχύτητες 1,234 χλμ/ώρα πάνω από την Έρημο Mojave.

Η αποστολή για την οποία θα πρέπει ‘εργαστεί’ το αεροσκάφος θα μπορέσει να ολοκληρωθεί μετά από ένα “extensive flight test campaign” μέσα στη χρονιά “…to ensure safety and prove warfighting capabilities.” 

Στις 6 Ιανουαρίου λοιπόν πέταξε το F-35 Lightning από την Αεροπορική Βάση Edwards στην Καλιφόρνια με το TR-3 ενώ οι αναβαθμίσεις στα… κομπιούτερ του αεροσκάφους θα πάνε μέχρι και στο Block 10.