Επιτέλους σαμπάνιες. Στον 100ο αγώνα των 24 ωρών του Le Mans, η Ferrari θριάμβευσε. Μια ιστορία μέσα στην ιστορία αφού μιλάμε για την 100ή επέτειο του πιο φημισμένου αγώνα του μηχανοκίνητου και μιλάμε για απουσία 58 ετών!

Στο… πιλοτήριο ένας Ιταλός, ο Αλεσάντρο Πιέρ Γκουίντι, ένας Βρετανός ο Τζέιμς Καλάντο αλλά και ένας άλλος γνωστός μας Ιταλός, ο ex Formula 1, Αντόνιο Τζιοβινάτσι λούστηκαν με σαμπάνια στην κατηγορία Hypercar.

Στη δεύτερη θέση η Toyota που εάν τα κατάφερνε θα είχε την 6η διαδοχική νίκη. Η Ferrari επέστρεψε μετά από μισό αιώνα αφού είχει θριάμβευσε να κερδίσει εκεί από το 1965.

Η Ferrari είχε τελειώσει το Le Mans για τελευταία φορά το 1973 και επέστρεψε στην κατηγορία hyperclass με την υβριδική τεχνολογία φέτος.

Τα hyperclass είναι τα οχήματα που έχουν προκύψει από τις αλλαγές του 2022 με τις οποίες μπορεί στον αγώνα αυτό να αγωνιστεί και όχημα από το αμερικανικό IMSA, οχήματα με άφθονη street car και έτσι και η ιταλική εταιρία έφτιαξε δύο οχήματα για το World Endurance Championship με μια στρατηγική που μας θυμίζει το “Ford v Ferrari,” αν και αυτή τη φορά ο γίγαντας στους αγώνες αυτούς που έπρεπε να εκθρονιστεί ήταν η πανίσχυρη Toyota Gazoo.

Λίγο πριν από τον αγώνα πάντως το GR010 δέχτηκε από τους αγωνοδίκες έξτρα βάρος ως “balance of performance”.

Τα δύο Ferrari 499Ps κέρδισαν στο qualifying ενώ τη νύχτα βγήκε εκτός και το ένα ιαπωνικό με τον Kamui Kobayashi στο τιμόνι οπότε η Ferrari είχε το 2 εναντίον ενός.

Οι οδηγοί Alessandro Pier Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi πέτυχαν τον στόχο ενώ χαμογέλασε και ο Charles Leclerc που παρακολουθούσε στο γκαράζ.

Le Mans 11 June 2023

Ferrari won the Centenary edition of the 24 Hours of Le Mans with the 499P driven by Alessandro Pier Guidi, who shared the number 51 car with James Calado and Antonio Giovinazzi, covering 342 laps of the French track. The Maranello manufacturer claimed an historic result on its return to the top class after half a century, with the Ferrari – AF Corse team triumphing in the world’s most famous endurance race.

At the chequered flag Antonio Fuoco, Miguel Molina and Nicklas Nielsen finished fifth in the 499P number 50, delayed during the night by repairs that knocked the crew out of contention for the podium, despite an excellent performance that saw them climb several places back up the standings.

The Ferrari 499Ps started from the top two positions on the grid with Hypercar numbers 50 and 51, respectively, thanks to the times posted during the Hyperpole when Fuoco took pole.

This was the Prancing Horse’s tenth overall victory at the 24 Hours of Le Mans, to go with those collected in 1949, 1954, 1958, and 1960-1965. Ferrari’s history at Le Mans now comprises 39 victories, including 29 class wins.

With this result in round four of the 2023 FIA World Endurance Championship, Ferrari remains second in the Manufacturers’ standings, narrowing the gap to Toyota to 19 points.