Και επίσημα η παραγγελία για ένα νέο αεροσκάφος της οικογένεια των Eurofighter που έχει άλλες δυνατότητες από την κύρια έκδοση πολλαπλών ρόλων.

Η επιτροπή προϋπολογισμού της γερμανικής Βουλής ενέκρινε τη χρηματοδότηση 15 Eurofighter ΕΚ (Elektronischer Kampf), τεμάχια σε μια ειδική έκδοση καταστολής/καταστροφής της εχθρικής τύπου SEAD/DEAD με το EF2000 να εξελίσσεται σε Eurofighter ECR ή αλλιώς στον νέας εποχής αντικαταστάτη των Tornado ECR στο συγκεκριμένο ρόλο.

Όπως εξηγεί και το flight.com.gr, η Luftwaffe για την αντικατάσταση των Tornado IDS/ECR είχε αρχικά αποφασίσει μια διπλή παραγγελία, πρόσθετων Eurofighter και 30 F/A-18F, μαζί με 15 EA-18 Growler. Τελικά όμως, όπως είναι γνωστό η πρόθεση εκείνη αντικαταστάθηκε από μια παραγγελία 30 F-35Α αντί των Super Hornet τον Δεκέμβριο του 2022, αφήνοντας τότε σε εκκρεμότητα τα Tornado ECR, αφού η παραγγελία Growler δεν είχε πλέον νόημα.

Το γερμανικό υπουργείο Άμυνας και η Luftwaffe όμως ανέφεραν με κάθε ευκαιρία ότι τα Lightning II με τα χαρακτηριστικά στελθ κάλυπταν μόνο εν μέρει τις ανάγκες και η απαίτηση για ειδικευμένο αεροσκάφος «ηλεκτρονικής κρούσης», εξακολουθούσε να υφίσταται.

Να θυμίζουμε επίσης ότι το 2020 η Γερμανία, στα πλαίσια μιας άλλης απαίτησης για 90 πρόσθετα Eurofighter, είχε προχωρήσει στην υπογραφή συμφωνίας στις 20 Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς για 38 EF2000, του επιμέρους προγράμματος Quadriga. Αυτά προορίζονταν για την αντικατάσταση των (περίπου ισάριθμων) αρχικών Eurofighter Tranche 1 σε γερμανική υπηρεσία, τα οποία δεν ήταν οικονομικά συμφέρον να αναβαθμιστούν στο πρότυπο των μετέπειτα παρτίδων παραγωγής.

Τα 38 καινούρια EF2000 (30 μονοθέσια και 8 διθέσια) θα αφορούσαν σε αεροπλάνα στο πρότυπο Tranche 3B ή Tranche 3+, όπως το ονόμαζε τότε η Airbus, το οποίο αργότερα έγινε γνωστό ως Tranche 4, εφοδιασμένα με ραντάρ AESA E-Scan ECRS (European Common Radar System) και άλλες βελτιώσεις.

Η ‘Πτήση’ συνεχίζει και λέει πως η Airbus το 2019, όταν ακόμη το όλο θέμα βρισκόταν υπό συζήτηση είχε παρουσιάσει μια έκδοση ECR σε διθέσιο Eurofighter (με το δεύτερο μέλος του πληρώματος σε ρόλο Χειριστή Οπλικών Συστημάτων), ατρακτίδια παρεμβολής EW και βλήματα MBDA SPEAR-EW.

Το Eurofighter EK βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε εκείνη την πρόταση, αλλά δεν την υιοθετεί πλήρως. Κατ’ αρχάς οι αντικαταστάτες των Tornado ECR, που σύμφωνα με μια απεικόνιση που κυκλοφόρησε η Airbus στην σχετική ανακοίνωση είναι μονοθέσια, δεν θα είναι καινούργια αεροπλάνα, αλλά θα προέλθουν από μετατροπή του υφιστάμενου αποθέματος. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα 15 Eurofighter EK ίσως είναι μέρος των 30 Tranche 4, που θα αρχίσουν να παραδίδονται από το 2025, αν και το πιθανότερο είναι ότι θα προέλθουν από ανακατασκευή Tranche 2 σε υπηρεσία.

Το μαχητικά SEAD/DEAD θα ακολουθήσουν τα βήματα των Tornado ECR διατηρώντας πλήρη ικανότητα μάχης όπως όλα τα EF2000, αλλά θα ενσωματώσουν σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Arexis της SAAB σε ατρακτίδια και υποσύστημα ESM/Transiter Locator σε αντίστοιχα pods στα ακροπτερύγια, με κύριο όπλο τον πύραυλο αντιραντάρ AGM-88E AARGM, ενώ θα μπορεί να μεταφέρει AIM-2000 και Meteor.