Όπως είπαμε ο Steve Jobs προσπάθησε να κάνει και σήμερα τα ‘μαγικά’ του αλλά όχι μόνο δεν κατάφερε να ξεκαθαρίσει τη θέση της εταιρίας του στο “antennagate,” αλλά ‘την είπε’ και σε όλη τη βιομηχανία  των smartphones!

Ήδη λοιπόν η πρώτη απάντηση ήρθε από ανταγωνιστές όπως η Nokia της οποία ολοκληρωμένη η ανακοίνωση λέει τα εξής:

“Antenna design is a complex subject and has been a core competence at Nokia for decades, across hundreds of phone models. Nokia was the pioneer in internal antennas; the Nokia 8810, launched in 1998, was the first commercial phone with this feature.

Nokia has invested thousands of man hours in studying human behavior, including how people hold their phones for calls, music playing, web browsing and so on. As you would expect from a company focused on connecting people, we prioritize antenna performance over physical design if they are ever in conflict.

In general, antenna performance of a mobile device/phone may be affected with a tight grip, depending on how the device is held. That’s why Nokia designs our phones to ensure acceptable performance in all real life cases, for example when the phone is held in either hand. Nokia has invested thousands of man hours in studying how people hold their phones and allows for this in designs, for example by having antennas both at the top and bottom of the phone and by careful selection of materials and their use in the mechanical design.”

Εις την… ελληνικήν λοιπόν η φινλανδική εταιρία που αυτοανακηρύσεται “η πρωτοπόρος στις εσωτερικές κεραίες,” λέει ούτε λίγο ούτε πολύ, πως κάνει τη… δουλειά καλύτερα! Ξοδεύει δηλαδή “…χιλιάδες εργατοώρες” για να πετύχει να ‘ταιρίαζει’ η σχεδιάση με τον τρόπο χρήσης του κάθε κινητού. Πρακτικά όσα αναφέρουν οι φινλανδοί αποτελούν μια — προσεκτική είναι αλήθεια, δήλωση ανωτερότητας του στιλ… ο παλιός είναι αλλιώς!