Μια νέα έρευνα του NPD Group μας δίνει μια ενδιαφέρουσα έρευνα – τώρα που όλοι πιστεύουμε πως το Internet video έχει… έρθει σαν καταιγίδα. Η έρευνα δείχνει πως λίγα έχουν γίνει μέχρι σήμερα για να ‘διαλυθεί’ η κυριαρχία των Blu-ray και DVD ως το κυρίαρχο μέσο για τις ταινίες.

Κάπου 78% των ποσών που διατίθεται στις ΗΠΑ για θέαση ταινιών στο σπίτι ξοδεύεται στα δύο συγκεκριμένα οπτικά φορμα ενώ το 15% δαπανάται για υβριδικές υπηρεσίες που συνδυάζουν Internet και φυσικά μέσα όπως το Netflix. Το υπόλοιπο 7% μόλις, συμπεριλαμβάνει όλες τις pay-per-view υπηρεσίες συνδυασμένες: iTunes, Amazon Instant Video, και καλωδιακή ή δορυφορική εικόνα.

Εμμένουν και οι συνήθειες…

Το 77% των Αμερικανών είδαν ταινίες από Blu-ray ή DVD τους τελευταίους τρεις μήνες, το ίδιο ακριβώς ποσοστό με την ίδια περίοδο πέρυσι – και είδαν τέσσερις ώρες την εβδομάδα.

Ένα 68% είπαν πως είδαν μια ταινία σε καλωδιακή ή δορυφορική υπηρεσία, το 49% σε έναν κινηματογράφο και το 21% σε πληρωμένη υπηρεσία σε τηλεόραση.

Όπως είπε ο αναλυτής της NPD, κος Russ Crupnick τα αποτελέσματα είναι δείγμα πως το online video δεν έχει καταφέρει ακόμη ισχυρό ‘πλήγμα’ στα κλασικά μέσα βίντεο. Αν και ο θεσμός των videoclub δέχεται σημαντικά πλήγματα διαρκώς – στις ΗΠΑ το διάσημο δίκτυο Blockbuster χρεοκόπησε όταν απέτυχε να συναγωνιστεί το Netfilx, οι θεατές έχουν πλέον άλλες επιλογές.

“Αν και οι πωλήσεις DVD και οι ενοικιάσεις μειώνονται, δεν υπάρχει η ένδειξη πως οι καταναλωτές αφήσουν τους φυσικούς δίσκους για να δουν μια ταινία,” είπε ο κύριος Crupnick.

Το Internet video θα αυξάνει γρήγορα αλλά δεν θα διαλύσει την καθεστηκυία τάξη στο προσεχές μέλλον, λέει η μελέτη.

Άλλη εικόνα αγοράς σε σχέση με τη μουσική…

Στην έρευνα δεν αναφέρεται τι διαφορετικό ισχύει σε σχέση με τη βιομηχανία της μουσικής αν και αναφέρεται πως ίσως οι παρελκυστικές τακτικές των στούντιο είναι μέρος της αιτίας. Για διαθεσιμότητα σε υπηρεσίες on line όπως το Netflix ισχύουν οι 28 ημέρες ενώ ακόμη και στο iTunes, οι ταινίες συχνά είναι διαθέσιμες μεγάλο διάστημα μετά τη διάθεση σε οπτικούς δίσκους.

Σημαντικό ζήτημα όμως είναι και η χαμηλή ποιότητα εικόνας: το online video, είναι 720p ή μικρότερο ενώ θέλει χρόνο το κατέβασμα ή η θέαση της ταινίας: στα 4GB για μια δίωρη 720p ταινία ή δεν υπάρχει η δυνατότητα live streamαρίσματος ή χρειάζεται πολύ χρόνος.

Συμπέρασμα; Το δισκάκι ακόμη είναι βασιλιάς…