Το θυμάστε το αερόστατο της Goodyear;

Τελικά η εποχή του δεν τελείωσε! Και αυτό είναι καλά νέα για τους φαν των αερόστατων. Η Goodyear λοιπόν αποφάσισε πως είναι η εποχή για… ρετρό και θα αντικαταστήσει τον στόλο των διάσημων αεροστάτων της με νέα, πιο προηγμένης τεχνολογίας ημι-άκαμπτα αερόστατα της… “Neue Technologie” που έχουν σχεδιαστεί από τον διάδοχο της τεχνολογίας, την νέας εποχής πλέον εταιρία Zeppelin.

Τα πιο πολλά σημερινά αερόστατα του στόλου της Goodyear σήμερα είναι τα κλασικά αερόστατα. Ένα αερόστατο κλασικό δεν έχει δομή να υποστηρίζει τους φακέλους του αέρα. Τα νέας τεχνολογίας αερόστατα θα έχουν εσωτερικά ειδικό σκελετό και άρα δεν είναι απαραίτητη η χρήση ιδιαίτερα υψηλής πίεσης όπως στα κλασικά αερόστατα.

Για αυτό το λόγο και τα αερόστατα της εποχής πριν από τον 2ο ΠΠ ήταν σταθερά πλοία με ειδικό σκελετό. Οι επιφάνειες ελέγχου τοποθετούνταν στα εξωτερικά του σκάφους και μόνο αργότερα σε νέα σχέδια όλα μετακινήθηκαν εσωτερικά για πιο αεροδυναμική σχεδίαση και καλύτερη πρόσβαση.

Τότε η τελευταία πράξη του… δράματος ήταν η καταστροφή του Hindenburg το 1937 (αν και το αδερφό σκάφος Graf Zeppelin II συνέχισε να λειτουργεί μέχρι και το 1940). Οι ειδικοί άλλωστε πιστεύουν πως το Hindenburg δεν θα είχε καταστραφεί αν είχε γεμίσει με ήλιο και όχι το εκρηκτικό υδρογόνο – αλλά οι ΗΠΑ, ο μεγαλύτερος τότε παραγωγός ήλιο, δεν επιθυμούσε να παρέχει στη Ναζιστική Γερμανία τις απαραίτητες ποσότητες.

Και οι Αμερικανοί έκαναν πειράματα με το Ναυτικό να λειτουργεί τα Akron και Macon, κατασκευές που έμοιαζαν με τα δημιουργήματα των 1930s, τα Captain Scarlet Cloudbase, που ‘κουβαλούσαν’ διπλάνα. Τα Akron και Macon καταστράφηκαν από προβλήματα στη θάλασσα (το 1933 και το 1935 αντίστοιχα), και τελείωσε το πείραμα των ΗΠΑ.

Τα νέα πάντως σκάφη της Goodyear θα ετοιμαστούν σε συνεργασία με τη γερμανική Zeppelin.