Το Autocar είναι αυτό που αναφέρει πως ο νέας γενιάς περιστροφικός κινηητήρας από τη Mazda υπάρχει το ενδεχόμενο να μετατραπεί σε κινητήρα που θα έχει το σύστημα εκκίνησης με λέιζερ αντί τα παραδοσιακά μπουζί. Μια τεχνολογία για την οποία μάθαμε πριν από λίγο καιρό…

Η αναφορά έρχεται όπως λέει το βρετανικό περιοδικό έρχεται από το στόμα ενός αρχιμηχανικού που δουλεύει μέσα στο πρόγραμμα. Η Mazda δουλεύει εδώ και καιρό πάνω στον κινητήρα 16X Renesis και από το 2007 ο κινητήρας έχει δει αρκετές αλλαγές και εξελικτικά στάδια. Το Autocar λέει πως η σχεδίαση έχει οδηγηθεί από τα 1.3 λίτρα στα 1.6 λίτρα και σε αρκετά σημεία έχει επιλεγεί κατασκευή από αλουμίνιο για μείωση βάρους.

Η δουλειά εστιάζεται σε μια κατασκευή που θα είναι πιο αποδοτική και θα παρέχει περισσότερη ροπή. Όπως λέει το περιοδικό η χρήση του υψηλής θερμοκρασίας συστήματος για ανάφλεξη με λέιζερ θα επιτρέψει σε μηχανικούς να ρυθμίσουν τον Wankel για πιο γραμμική απόδοση ενώ είναι πιο απλή και η ενημέρωση για τα στοιχεία λειτουργίας.