Δημοσίευσε η FIA (Fédération International de l’Automobile) τα τελικά τεχνικά στοιχεία και τους κανονισμούς…

Από του 2014 οι F1 fans θα δούνε λοιπόν μετά τις διαβουλεύσεις για χρήση ατμοσφαιρικών V8 ή τουρμπισμένων 4κύλινδρων να χρησιμοποιούνται V6 στα 1.6 λίτρα με τούρμπο.

Είναι η συνεχιζόμενη προσπάθεια της FIA να κάνει πιο “πράσινο” το σπορ και να προχωρήσει τους κανονισμούς παραπέρα και για λόγους θεάματος…

Απίστευτο!

Το μεγαλύτερο σοκ είναι πως τα αυτοκίνητα θα πρέπει να λειτουργού με ηλεκτρική ισχύ (!) όσο θα κινούνται στο pit lane. Ο κινητήρας και τα συστήματα καυσίμου θα απενεργοποιούνται.

Αυτό έχει πολλές συνιστώσες και κυρίως τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας πρέπει πλέον να μπορούν να αποδώσουν μέχρι και 120kW.

‘Έτσι εκτός από το μηχανικό σήμερα KERS – ή τον διάδοχο του, θα πρέπει να επιτρέπεται να υπάρχει και ανάκτηση της θερμότητας από τις εξατμίσεις ενώ τα αυτοκίνητα θα φέρουν ακόμη και τα δικά τους συστήματα εκκίνησης που θα ελέγχει ο οδηγός και θα πρέπει να τα ενεργοποιεί μόλις βγει από το pit lane.

Αλλαγές…

Το πλάτος της μπροστινής πτέρυγας θα μειωθεί 1,650χιλιοστά ενώ η κατασκευή των μπροστά και πίσω πτερύγων είναι πιο αυστηρή στην κατασκευή και κυρίως για να μειωθούν οι συγκρούσεις.

Το μίνιμουμ βάρος του μονοθεσίου αυξάνεται κατά 20 κιλά ενώ οι υποχρεωτικές οκτώ ταχύτητες στο σασμάν θα πρέπει να δηλώνονται και να μην αλλάζουν από την αρχή της σεζόν – αν και μόνο το 2014 οι ομάδες θα μπορούν να κάνουν αλλαγή μια φορά.

Ανησυχίες…

Φυσικά πολλές όπως από τους διαχειριστές των πιστών αφού στις 15.000 στρ/λεπτό μάξιμουμ και με το turbo θα μειωθεί ο θόρυβος (!) ένα… αγαπημένο στοιχείο του motor racing..

Από την άλλη η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και το σταμάτημα/ξεκίνημα από τον οδηγό, δικαιολογεί πως η F1 δίνει τεχνολογία που περνά στα δικά μας αυτοκίνητα.

Όλοι οι κανονισμοί στο PDF αρχείο.