Πολλές οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα για το πρόγραμμα F-35 Lightning II που και με τον χρόνο και με το κόστος έχει προβλήματα…

Από τα πιο προβληματικά τμήματα του προγράμματος είναι αυτό του F-35B. Είναι η έκδοση με το μεγαλύτερο κόστος και πολυπλοκότητα. Για τις ΗΠΑ, η έκδοση του Σώματος των Πεζοναυτών. Το F-35B είναι η έκδοση κάθετης προσγείωσης και μειωμένης απογείωσης (STOVL) του μαχητικού. Σχεδιασμένο για τα πλοία για αμφίβιες επιχειρήσεις – amphibious assault ships.

Τώρα επιτέλους καλά νέα για το πρόγραμμα με το F-35B να έχει ξεκινήσει δοκιμές στη θάλασσα. Το F-35B και συγκεκριμένα το δοκιμαστικό BF-04 είναι για δοκιμές στη θάλασσα και σε ένα πλοίο Wasp και έχει κάνει 60 από τις 67 εξόδους που είναι προγραμματισμένο.

Στις 18 Οκτώβρη η ικανότητα προσγείωσης για πρώτη φορά εκτελέστηκε μπροστά σε δημοσιογράφους. Ο πιλότος Roger Cordell ήταν στο πιλοτήριο. Στην αρχή των δοκιμών στη θάλασσα δοκιμάζεται ο ίδιος φάκελος πτήσης με το υπάρχον AV-8B Harrier μαχητικό που το F-35B αντικαθιστά. Μετά η ομάδα επέκτεινε τον φάκελο πτήσης του F-35B και έγινε προσγείωση με 30 κόμβους αντίθετο άνεμο και 15 μοίρες πλάγιο.

Όπως λέει το defensenews, δεν δοκιμάζεται μόνο το πλήρωμα αλλά και το πλοίο. Το Wasp χρειάστηκε να υποστεί εκτεταμένες μετατροπές για το πρόγραμμα δοκιμών ενώ εξοπλισμός και κεραίες μετακινήθηκαν αφού το F-35B σε σχέση με το Harrier έχει μεγαλύτερη πτέρυγα.

Νέα σειρά δοκιμών θα γίνει τον Αύγουστο του 2013.